Campo Viejo

BRENGT EXPRESSIVITEIT TOT LEVEN MET DE NIEUWE RESERVA-SERIE IN BEPERKTE OPLAGE

Campo Viejo, de wereldwijde nummer een op het vlak van Riojas, lanceert de allereerste beperkte oplage van, Campo Viejo Reserva 2008, zijn toonaangevende wijn. Ondertussen zet het zijn campagne om de Spaanse expressiviteit wereldbekend te maken verder.

De eerste oplage van de Campo Viejo Reserva Art Series werd ontworpen door twee toonaangevende kunstenaars, Okuda en Remed, en zal vanaf juni in de rekken staan van de winkels Colruyt voor de prijs van 8,99€. De twee kunstenaars werkten samen met de wijnmakers van Campo Viejo om een opvallend, hedendaags design te ontwerpen voor het nieuwe etiket. Zij putten hun inspiratie uit de wijnmakerspraktijken maar ook uit het prachtige landschap dat zich rond het wijnhuis in Rioja bevindt.

Het resultaat is een modern ontwerp dat een kleurenpalet gebruikt waarin de intense robijnrode kleur van de wijn gecombineerd wordt met het legendarische oranje van het originele etiket van Campo Viejo Reserva. De hoekige motieven, die typisch zijn voor de persoonlijke stijl van de kunstenaars, dragen bij tot een dynamische design die de expressiviteit van de Campo Viejowijnen weergeeft en tegelijkertijd de aandacht trekt in de rekken.

De lancering van de eerste editie van de Campo Viejo Reserva Art Series is een van de vele opwindende initiatieven die Campo Viejo in 2014 organiseert in het kader van zijn succesvolle “Live Uncorked” marketingplatform. Het toonaangevende merk zal later dit jaar opnieuw samenwerken met Okuda & Remed om het straatbeeld van grote steden over heel de wereld expressiever te maken dankzij de eerste editie van Campo Viejo Streets of Colours. Dit festival gaat door in de maanden mei en juni en trekt langs alle Brusselse markten. Het startschot wordt gegeven op 9, 10 en 11 mei tijdens het Irisfeest in het Koninklijk park van Brussel, tegenover het Koninklijk Paleis.

Het merk zal ook Campo Viejo Canvas lanceren, een digitaal instrument dat vanaf begin april beschikbaar zal zijn via https://www.facebook.com/CampoViejoBelgium. Dit digitale instrument wil de fans inspireren om hun expressiviteit los te laten en hun eigen digitale kunstwerk te ontwerpen aan de hand van de effecten die Okuda en Remed’s verwerken in hun abstracte en originele designs, om hun ontwerp een unieke urban en toch persoonlijke uitstraling te geven. Gebruikers van het programma kunnen hun creatie delen met vrienden via de sociale media. Zij nemen ook automatisch deel aan een wedstrijd waarbij het winnende ontwerp gebruikt wordt voor een exclusieve Campo Viejo Reserva Art Series 2008 geschenkdoos.

Miriam Eceolaza, Global Marketing Director van Campo Viejo, verklaart: “Als gevestigd wijnmerk met een authentiek Spaans karakter maakt expressiviteit altijd al deel uit van de eigenheid van Campo Viejo. Wij geloven dat het leven rijk, authentiek en expressief moet zijn, net zoals onze wijnen. Daarom willen wij met onze ‘Live Uncorked’ campagne bijdragen tot een expressievere wereld en onze visie tot leven brengen voor liefhebbers van Campo Viejo wereldwijd.

De Campo Viejo Reserva Art Series 2008 betekent een mijlpaal in onze ‘Live Uncorked’ campagne omdat duidelijk de nadruk gelegd wordt op de kwaliteit en de persoonlijkheid van de Reservawijn zelf. Wij zijn opgetogen over de afbeelding van Campo Viejo Reserva van Okuda en Remed en wij hopen dat onze klanten wereldwijd zich hierdoor laten inspireren, en vooral dat zij ervan zullen genieten! Wij kijken ernaar uit de vele fans van Campo Viejo wereldwijd de komende maanden te ontmoeten in het kader van het Streets of Colour festival dat de Spaanse expressiviteit wereldwijd verspreidt.”

Campo Viejo’s succesvolle ‘Live Uncorked’ campagne werd voor het eerst gelanceerd in 2011 om het imago van Spanje als een warme, inclusieve en vriendelijke cultuur te onderlijnen en wijndrinkers aan te moedigen om Campo Viejo te kiezen en zich deze expressieve levensstijl eigen te maken. De campagne droeg bij tot de exponentiële groei van het merk tijdens de afgelopen drie jaar en zorgde ervoor dat Campo Viejo de wereldwijde nummer 1 Rioja blijft*.

Campo Viejo is een toonaangevende Riojawijnmakerij en het eerste Riojawijnmerk ter wereld. Van bij het begin, toen twee lokale wijnmakers, Beristain en Ortigüela, hun eerste wijn maakten in 1959, stond en staat Campo Viejo voor de expressiviteit, kleur en levendigheid van Rioja. De Riojawijnstreek bevindt zich in het noorden van Spanje, in het hartje van de Ebrovallei. Het is de belangrijkste wijnstreek van Spanje en midden in het centrum ligt Campo Viejo. Campo Viejo’s wijnmakers sparen geen moeite om ervoor te zorgen dat de wijnen van Campo Viejo het summum vormen van de hedendaagse Rioja. Zij brengen de levendigheid van de streek over op een manier die naadloos aansluit bij de expressieve, fruitige stijl waarnaar de huidige wijndrinkers actief op zoek zijn.

Campo Viejo is een duurzame wijnmakerij die al talrijke prijzen won en die gedreven wordt door liefde en respect voor de streek en haar wijnmakerstraditie. Campo Viejo kiest voor milieuvriendelijke wijnproductiepraktijken en was de eerste wijnmakerij van Spanje en een van de eerste wijnmakerijen wereldwijd die het certificaat van CO2- neutraliteit Carbon Neutral® in de wacht sleepte. www.campoviejo.com