Gault&Millau presenteert de Culinary Innovations Awards 2018

Voor de 3de editie van de Gault&Millau “Culinary Innovators” awards dongen meer dan 100 innovatieve bedrijven, personen en organisaties mee naar een award in één van de 9 categorieën. Voor, tijdens en na de award uitreiking verrasten meer dan 20 topchefs en event partners de aanwezigen op een innovatief culinair spektakel van het hoogste niveau.

De winnaars van de Culinary Innovators Awards 2018 zijn Education award: Het bord van morgen (De Tijd en VRT NWS) – Event award: FoodParadiseDay – Institution award: NorthSeaChefs – Marketing award: RUBY RB1 (Barry Callebaut) – Product award: Disposables.bio – Restaurant philosophy award: René Mathieu met Restaurant La Distillerie – Sustainability award: Eatmosphere – Digital award: Foodpairing – Entrepreneur of the Year: Luc De Laet (De Laet & Van Haver ‘Butcher’s Craft’).

De winnaars van deze derde editie laten ons nadenken over hoe we consumeren en hoe we dat beter en bewuster kunnen doen (Eatmosphere, NorthSeaChefs, Bord van morgen). Ze tonen hoe we jong gastronomisch talent kunnen motiveren (FoodParadiseDay). Ze brengen innovatie en tonen ondernemerschap in hun als klassiek beschouwde sectoren (Disposables.bio, Barry Callebaut en Luc De Laet). Ze leren ons hoe we nieuwe smaken kunnen creëren en hoe we ze best kunnen samenbrengen (Foodpairing). En ze tillen gastronomie tot een hoger niveau dankzij het creatieve gebruik van producten uit de natuur zoals René Mathieu dat dagelijks bewijst bij Restaurant La Distillerie.

De award ceremonie vormt het orgelpunt van een jaar lang werken en onderzoeken. Het Gault&Millau Culinary Innovators team is constant op zoek naar innovatieve producten en ideeën, organiseert of neemt deel aan seminaries en events, en publiceert haar bevindingen en artikels rond culinaire innovatie op www.culinaryinnovators.com. Doel: de sector aantrekkelijk, spannend en interessant houden.gm-marketing-award

“Met ons Culinary Innovators project willen we actief meewerken aan de toekomst van de gastronomie. We brengen on- en offline de belangrijkste actoren uit onze sector samen: chefs, producenten, academici, leveranciers, ondernemers en klanten. We verrijken elkaars inzichten en streven naar innovatie binnen deze sector, zowel op gastronomisch, technologisch, financieel, commercieel als organisatorisch vlak.” aldus Dries Tack, Business Development Director Gault&Millau.

Voor Gault&Millau’s Managing Director Marc Declerck past het project perfect binnen de verbreding en de vernieuwing die de onderneming hoog in haar vaandel draagt. “We zijn al jaren food consultant van Tomorrowland, tekenden zeer recent een samenwerkingsakkoord met RSC Anderlecht voor de evaluatie van hun nieuw gastronomisch aanbod, ontwikkelden samen met Neuhaus pairing experiences, en vorig jaar stelden we onze eerste POP-selectie voor: jonge, trendy eetadressen die men vandaag vaak bestempeld als ‘gourmet fast food’. Het zijn allemaal initiatieven rond innovatie en kwalitatief genieten. We zijn passioneel met ons vak bezig, dat geeft energie en zorgt ervoor dat de ideeën blijven komen!’

Reacties zijn gesloten