illycaffè lanceert nieuwe illy Art Collection ‘coffee drawnings’ van Max Petrone

illycaffè, de wereldwijde marktleider in kwaliteitskoffie, kondigt zijn nieuwe illy Art Collection ‘Coffee Drawings’ aan in samenwerking met Max Petrone. De kunstenaar uit Turijn werd onder meer bekend met een reeks illustraties waarin hij espressokoffie gebruikt als waterverf.

Met zijn kijk op het iconische kopje dat Matteo Thun ontwierp in 1991 creëert Petrone een denkbeeldig universum dat koffie omtovert tot de vloeibare kleurstof bij uitstek. De kunstenaar gebruikt zijn ‘moderne inkt’ om zes verhalen te vertellen die voortvloeien uit avontuurlijke studies, toevallige ontmoetingen en intense observaties. De nieuwe illy Art Collection staat in het teken van maanlandschappen, fantasiewezens en onstuimige golven in de typische bruintinten van de drank die wereldwijd is uitgegroeid tot het symbool van de Italiaanse cultuur.

Petrone wordt zowel nationaal als internationaal beschouwd als een opkomend talent en neemt deel aan de Biënnale van Venetië. Daarnaast tekent hij present op alle grote kunsttentoonstellingen in Italië en daarbuiten.

“We werken nu al een hele tijd samen met Petrone”, aldus Massimigliano Pogliani, CEO van illycaffè. “Voor de Expo Milano 2015 ontwierp hij een als het ware organisch en collectief kunstwerk op basis van koffie. Meer recent ontwierp hij ook het verpakkingslogo voor de make-upcollectie ‘Collezione Caffè’ in samenwerking met Collistar. Zijn moderne signatuur maakt hem tot de ideale kunstenaar om de wereld van koffie te illustreren bij de nieuwe generatie millennials.”2018_illycaffe_maxpatrone_eur99

De illy Art Collection ‘Coffee Drawings’ van Max Petrone is verkrijgbaar in sets met twee tot zes espresso- of cappuccinokopjes, een set met twee koffiemokken en een set met één espressokopje (de enkelvoudige set is uitsluitend verkrijgbaar bij de boetieks en koffiebars van illycaffè en online op shop.illy.com). Prijzen starten vanaf 25 euro. – 1 set met 6 cappuccinokopjes: € 129 – 1 set met 6 espressokopjes: € 99 – 1 set met 2 cappuccinokopjes: € 43 – 1 set met 2 koffiemokken: € 38 – 1 set met 2 espressokopjes: € 33 – 1 set met 1 espressokopje: € 25

illycaffè, een Italiaans familiebedrijf dat in 1933 werd opgericht in Triëst, streeft er van bij het begin naar de allerbeste koffie ter wereld aan te bieden. Het is het populairste koffiemerk in elke uithoek van de wereld en produceert een unieke 100% arabicamengeling met negen van ‘s werelds beste koffiesoorten. Er worden dagelijks maar liefst zeven miljoen illy-kopjes geserveerd in meer dan 140 landen: van de beste bars en restaurants tot hotels, maar uiteraard ook op kantoor en thuis. illy wordt beschouwd als de norm binnen de espressowereld en is dankzij drie baanbrekende innovaties vandaag de absolute leider op het gebied van koffiewetenschap en -technologie. In 1991 werd in Brazilië de ‘Ernesto Illy Award for Quality Espresso’ in het leven geroepen en vanaf dat moment groeide illy uit tot een pionier in de directe toeleveringsketen. Het merk deelt zijn kennis en garandeert de telers een hogere prijs voor koffie van de beste kwaliteit, door partnerschappen af te sluiten volgens de principes van duurzame ontwikkeling. Het bedrijf richtte ook de Università del Caffè op om de koffiecultuur te promoten op elk niveau. Dankzij de universiteit kunnen telers, barista’s en koffieliefhebbers zich tijdens uitgebreide academische en praktische opleidingen verdiepen in elk aspect van het product. Alles ‘made in illy’ straalt schoonheid en kunst uit en weerspiegelt de fundamentele waarden van het merk. Dat geldt zowel voor het logo, ontworpen door kunstenaar James Rosenquist, als voor de kopjes uit de illy Art Collection, met meer dan honderd exemplaren gedecoreerd door internationale kunstenaars. In 2016 telde het bedrijf 1269 werknemers en realiseerde het merk een geconsolideerde omzet van 460 miljoen euro. illy heeft vandaag ongeveer 230 boetieks en merkwinkels verspreid over 43 landen wereldwijd.

Reacties zijn gesloten