Op ontdekking op de boerderij met Karla de Koe en Delhaize

Nieuwe zomerspaatactie ‘ De Boer-de-reis’ laat kineren kennismaken met herkomst van voeding. Melk komt uit een brik en aardappelen uit een zak! Heel wat kinderen weten helaas niet waar producten uit de supermarkt echt vandaan komen. Dat blijkt uit een enquête die Fairtrade België bij 600 lagere schoolkinderen uit 30 klassen in Vlaanderen en Wallonië afnam en daar wil Delhaize iets aan doen. Delhaize lanceert daarom een nieuwe zomerspaaractie: “De Boer-de-reis”. Karla de koe neemt iedereen mee op een trip doorheen de vier seizoenen op de boerderij. Kinderen leren hierdoor ook over de herkomst van groenten en fruit en de voordelen ervan. Vanaf 7 juni kunnen klanten bij Delhaize 10 weken lang 24 verschillende dierenfiguurtjes verzamelen, zaadjes planten en stickers in een gloednieuw album kleven boordevol informatie, tips en leuke activiteiten die zich afspelen op de boerderij.

Kinderen weten vaak de oorsprong niet van vele producten die we in de supermarkt vinden, en zoals het spreekwoord zegt “onbekend maakt onbemind”. Delhaize is “Mee met ’t leven” en wil daarom de kids bewust maken van waar het voedsel dat ze eten vandaan komt. Hiervoor neemt Delhaize ze mee naar de basis: de boerderij. Op de boerderij leren ze dat kippen eieren leggen, koeien melk produceren en grote pompoenen uit kleine zaadjes ontstaan. De nieuwe zomeractie van Delhaize “De Boer-de-reis” laat de kids ook kennis maken met het leven op de boerderij doorheen de vier seizoenen en laat hen op die manier te weten komen wat seizoensproducten zijn.

Al spelend leren

Van 7 juni tot 15 augustus kunnen klanten een stickeralbum kopen dat informatie, tips en leuke activiteiten die zich op de boerderij afspelen, bevat. Per aankoopschijf van 20 euro ontvangt de klant een zakje. Ofwel bevat een zakje 4 stickers voor het stickeralbum, ofwel 2 stickers met 1 zaaizakje of 2 stickers en een ‘gratis figuurtje’ kaart. Met deze kaart ontvangen klanten gratis één van de 24 dierenfiguurtjes met exclusief design. Ook zonder kaart kan de klant een dierenfiguurtje verkrijgen aan de prijs van € 1,49. De zaaizakjes kunnen de kids gebruiken om hun eigen plantjes te zaaien: bieslook, dille, kamille, basilicum, peterselie, tijm, alfalfa, andijvie, tuinkers, wortel, bloemkool en kerstomaat. Om het geheel compleet te maken, kan de klant ook kiezen voor een speldoos voor de prijs van €4,99, waarin een te monteren stal zit en zaaibakjes met potgrond. De doos bevat bovendien een spelbord met dobbelsteen.delhaize-boer1

Tovergroentjes  laten kids op een leuke manier proeven van groenten

De nieuwe zomerspaaractie “De Boer-de-reis” ligt in het verlengde van de eerdere actie die Delhaize lanceerde: de tovergroentjes. Om kinderen een duwtje in de rug te geven bij het eten van groenten, kregen de verpakkingen van 12 verschillende groentesoorten  een magische make-over. Sinds 9 april 2018 vindt de klant dus geen wortelen meer in de rekken van Delhaize, maar “oranje raketten”. Op deze manier wil Delhaize kinderen op een ludieke manier stimuleren om meer groenten en fruit te eten. “De Boer-de-reis” leert de kids nu meer over de herkomst van deze groenten en hoopt daarmee ook hun nieuwsgierigheid verder aan te wakkeren, want “jong geleerd is oud gedaan”. De tovergroentjes krijgen ook hun rol in het “Boer-de-reis” verhaal. In het stickeralbum en op de website van deze nieuwe actie zal de klant ook toverreceptjes terugvinden gebaseerd op de tovergroentjes.

Delhaize koopt Belgisch

Niet alleen met deze nieuwe zomerspaaractie zet Delhaize Belgische landbouw in de kijker. Delhaize focust zich namelijk al jaren op Belgische bevoorrading en geeft lokale landbouw waar mogelijk prioriteit. Ruim 70% van het assortiment van Delhaize is geproduceerd in België. Elk jaar koopt Delhaize zo 3 miljard euro aan. Zo komt bijna 70% van het groenten en fruit assortiment van Belgische bodem

Reacties zijn gesloten