Peru staat bekend om zijn veelzijdige kwalitatieve koffies

Nieuw koffiemerk gepresenteerd tijdens World of Coffee Amsterdam. Peruaanse koffiebranche bundelt krachten onder één merknaam.

Peruaanse koffiebranchegenoten verenigen zich vanaf nu onder één merknaam. Van 21 tot en met 23 juni a.s. wordt dit nieuwe merk voorgesteld tijdens het World of Coffee evenement in de RAI Amsterdam. Gedurende drie dagen kunnen vakgenoten en koffiespecialisten bij de Peru stand kennismaken met de koffies, de producenten en exporteurs, de smaken én de bijzondere verhalen achter het nieuwe koffiemerk.

Peruaanse koffies in Amsterdam

World of Coffee is Europa’s grootste vakevenement voor de koffiebranche. Dit jaar vindt het koffiespektakel plaats van 21 t/m 23 juni in de RAI in Amsterdam. Zoals bij eerdere edities in o.a. Boedapest (2017) en Dublin (2016) worden vele duizenden vakgenoten verwacht. Peru – een van de grootste koffieproducenten ter wereld en de eerste Fairtrade exporteur van groene koffiebonen – is aanwezig met een eigen stand en laat het publiek kennismaken met haar kwalitatief hoogwaardige koffies. Op 21 juni a.s. wordt het nieuwe koffiemerk officieel gepresenteerd: een bijzondere samenwerking tussen de Peruaanse overheid en de koffieboeren, producenten en exporteurs die onder één ‘paraplu’ de markt op gaan.peru-cusco

224.000 families en koffieboeren, 1 merk

“Met het nieuwe merk en onze deelname aan World of Coffee willen we aantonen hoe veelzijdig de Peruaanse koffie is. Door het gevarieerde landschap en de verschillende hoogteliggingen, de lokale tradities en microklimaten zijn de koffies uit Peru van een bijzondere, hoogwaardige kwaliteit. Dat alle koffieboeren en familiebedrijven hun krachten bundelen en zich samenvoegen onder één merk is heel uniek”, aldus Luis Torres, Director of Exports van PROMPERÚ.

Het Peruaanse Export & Toerismebureau PROMPERÚ is verantwoordelijk voor de promotie van de export, het toerisme en het imago van Peru, overeenkomstig het beleid, de strategie en de doelstellingen van het Ministerie van Buitenlandse Handel en Toerisme. Hun gezamenlijke missie is Peru wereldwijd promoten als toeristische bestemming en als producent van waardevolle producten.  Op die manier dragen ze gezamenlijk bij aan de duurzame en gedecentraliseerde ontwikkeling van het land.