Slaaptrends 2018: Binge sleeping: micro napping en voldoende daglicht

Steeds meer mensen kiezen voor binge sleeping – de slaapvariant van binge watching – om achterstallige slaap in te halen. Ook een kort middagdutje, voldoende daglicht en een kwalitatief matras spelen een belangrijke rol bij een goede nachtrust, zo blijkt uit onderzoek van AccorHotels binnen het luxe segment. De hotelgroep zet de vier grootste slaaptrends van 2018 op een rij.

1. Binge sleeping | Naast binge watching – het achter elkaar kijken van series – is er nu ook binge sleeping. Deze term verwijst naar slaapsessies die meerdere uren kunnen duren.

2. Micro napping | Ook het korte middagdutje van ongeveer 20 minuten blijft een effectieve manier om slaap in te halen en de rest van de dag energieker en alerter te zijn.

3. Voldoende daglicht | Mensen die tijd doorbrengen in daglicht slapen eerder en meer dan mensen die voornamelijk omringd worden door kunstlicht, zo blijkt uit onderzoek. Hotels kiezen dan ook steeds vaker voor slaapoplossingen met licht en slimme technologieën – zoals sleep trackers die slaappatronen bijhouden en licht aangepast aan het bioritme.

4. Goed matras | Een goed matras speelt een belangrijke rol binnen de kwaliteit van de nachtrust, zo blijkt uit onderzoek. Een andere studie laat zien dat een oud en oncomfortabel bed een van de belangrijkste oorzaken is van slapeloze nachten.

Klopvrije zones en geluiddichte kamers

AccorHotels heeft wereldwijd een aantal slimme oplossingen om gasten zo goed mogelijk te laten slapen. Zo heeft hotel Sofitel Washington DC Lafayette Square geluiddichte kamers en een ‘klopvrije’ zone tot het middaguur om gasten langer te laten slapen. Voor gasten in hotel Sofitel Legend The Grand in Amsterdam is er een uitgebreid ‘slaapmenu’ om van te kiezen – van een ontspannend kruidenbad tot een hoofdkussen speciaal ontworpen voor buikslapers. In hotel Fairmont Mayakoba ontvangen gasten een handgemaakte, traditionele worry doll die – volgens Mayaanse legendes – hun zorgen wegneemt en het hoofd leegmaakt. Om de nachtrust van de gasten te bevorderen ontwikkelt MGallery by Sofitel op dit moment verschillende verhalen voor het slapengaan – van stripverhalen tot gedichten en korte verhalen zoals bij INK Hotel Amsterdam.

Het wereldwijd toonaangevende AccorHotels biedt onvergetelijke ervaringen in ruim 4.300 hotels, resorts en woningen en ruim 10.000 privé-huizen in 100 verschillende landen. Met een ongeëvenaard portfolio van internationaal gerenommeerde hotelmerken – van luxe tot midscale en economy – is AccorHotels al ruim vijftig jaar expert op dit gebied. Binnen de Benelux omvat het luxe portfolio de merken Sofitel Legend, Sofitel, MGallery by Sofitel, Pullman en Swissôtel.

AccorHotels heeft haar diensten de afgelopen jaren succesvol uitgebreid en is internationaal leidend binnen de verhuur van – meer dan 10.000 – luxe privéwoningen. De AccorHotels Group is daarnaast expert op het gebied van evenementmanagement, conciërgeservices, dineren, digitale oplossingen en co-working. Met een team van meer dan 250.000 toegewijde professionals over de hele wereld heeft AccorHotels een duidelijke missie: ervoor zorgen dat iedere gast zich welkom voelt. Gasten van de hotels hebben toegang tot een van de meest lonende loyalty programma’s ter wereld: Le Club AccorHotels.

Reacties zijn gesloten