Accor en Cvent lanceren innovatieve oplossing voor B2B

Om hotels voor te bereiden op de heropleving van de toeristische sector, die zal beginnen met een sneller herstel in termen van vrijetijdsklanten en binnenlandse reizen, maakt Cvent nu het beheer van vrijetijdsbesteding RFP’s mogelijk, en Accor zal de eerste hospitality groep zijn die de nieuwe oplossing zal uitrollen in haar eigendommen, vanaf 15 april 2021.

Cvent’s gloednieuwe vrijetijds RFP product zal de end-to-end tracking van vrijetijdscontracten vergemakkelijken, van het maken van aanvragen bij hotels tot het in rekening brengen van tarieven in CRS en PMS. Alle contractdetails zullen beschikbaar zijn in de CRM tool. Deze integratie zal hotels en verkoopteams een 360°-visie op de verkoopactiviteit bieden, zodat een hoog serviceniveau kan worden geboden aan B2B-klanten.

De lancering van deze nieuwe digitale oplossing betekent een concurrentievoordeel omdat hotelmanagers met een gerust hart het herstel tegemoet kunnen zien dankzij een gestroomlijnd B2B aanvraagproces van begin tot eind. De oplossing zal vanaf april beschikbaar zijn in bijna 3.500 op vrijetijdsbesteding gerichte hotels in de meer dan 5.100 eigendommen van de Groep.

De nieuwe oplossing, die gezamenlijk is ontwikkeld met de teams van Cvent, de toonaangevende leverancier van RFP-beheer voor bedrijven en van hospitality-technologie, profiteert van de gecombineerde expertise van twee wereldleiders op het gebied van hospitality en biedt hotelmanagers en salesteams de functionaliteit die zij nodig hebben om het herstel en de groei in dit segment te versnellen.

Deze aankondiging onderstreept de voortdurende betrokkenheid van Accor bij haar hotelpartners om hen te helpen hun inkomsten en hun marktaandeel te vergroten dankzij geavanceerde softwareoplossingen van partners zoals Cvent.