Accor intensifieert ontwikkeling van lifestyle-merken

Meer dan 50 hotels in de pipeline van TRIBE.

Het lifestyle-merk TRIBE maakt in de herfst zijn Europese intrede in Parijs, gevolgd door Amsterdam, Warschau en andere lanceringen die gepland zijn voor belangrijke centrumsteden zoals Londen, Berlijn, Brussel, Lissabon en Wenen.

Accor verhoogt zijn ambitie in de lifestyle sector met TRIBE, een snel groeiend merk in het middensegment, dat de aanvankelijke verwachtingen overtreft en van plan is om wereldwijd meer dan 50 hotels te openen… In Europa worden, naast Parijs, Amsterdam of Warschau waar al akkoorden zijn getekend, momenteel projecten afgerond op iconische locaties als Berlijn, Londen, Brussel, Lissabon en Wenen. In de komende vijf jaar is het merk van plan om wereldwijd in totaal 150 hotels te openen, gericht op een nieuwe generatie reizigers die op zoek zijn naar verfijnde en toch betaalbare ervaringen.

“Accor is een wereldwijde leider in het lifestyle-segment, dankzij zijn 11 steunende merken, waaronder TRIBE en zijn 50 hotels in de pijplijn. Het merk zet zijn internationale expansie voort met de ontwikkeling van talrijke projecten. In lijn met de groeidoelstellingen van de Groep heeft TRIBE zich gevestigd als de nieuwe standaard in de wereld van de lifestyle-gastvrijheid”, aldus Gaurav Bhushan, Chief Development Officer, Accor.

TRIBE is een alternatief lifestyle-merk dat de regels van de traditionele gastvrijheid doorbreekt om aan de wensen en behoeften van de moderne reiziger te voldoen, zonder afbreuk te doen aan de verfijning, de stijl of de originaliteit. TRIBE is ontworpen om een unieke stedelijke ruimte te zijn. Het merk richt zich dan ook op gemeenschappelijke ruimtes en gastenkamers, waarbij multifunctionele ruimtes worden gecreëerd die de interactie tussen de gasten stimuleren en tegelijkertijd het thuis-van-huis gevoel geven.

Dit jaar zal het eerste Tribe hotel in Europa openen, nl TRIBE Paris Batignolles, ideaal gelegen en ontworpen door Thierry D’Istria. TRIBE Orléans City Center opent in 2021 in Frankrijk met zijn kleurrijke zwembad en verfijnde lounge, ontworpen door Desjeux-Delaye. Een TRIBE hotel zal ook openen in Amsterdam in 2021 en TRIBE Saint-Ouen (Parijs, Frankrijk). TRIBE Warszawa (Polen) en TRIBE Manchester (Verenigd Koninkrijk) zijn gepland voor 2022.

Antoine Dubois, Accor SVP Global Marketing Strategy, merkt op: “Het merk blijft evolueren en we zijn blij om zijn netwerk te zien groeien. TRIBE is ontegensprekelijk een krachtig lifestylemerk met een gedurfde identiteit die de status quo van traditionele hotels uitdaagt. Het concept staat in het teken van stedelijke levendigheid en biedt toegankelijke en stijlvolle ruimtes. Bij het betreden van een TRIBE hotel om te verblijven of te dineren, weten de gasten dat ze deel uitmaken van een authentieke ervaring, waar ter wereld ze zich ook bevinden.

De leefruimtes zijn ontworpen om hybride gebieden vol leven te zijn, halverwege tussen ruimtes voor werk en vermaak. Van de muziekkeuze tot de keuze van de branders van de lokale koffie, bij TRIBE gebeurt niets toevallig. Het aanbod aan eetgelegenheden varieert gedurende de dag, zodat het altijd vers en authentiek is: een koffieshop overdag wordt ‘s avonds een cocktailbar, met een afhaalservice die de hele dag door beschikbaar is, met een menu van eenvoudige, snelle en zelfgemaakte opties.

TRIBE werkt samen met verschillende gevierde lokale ontwerpers. De moderne stijl wordt aangevuld met kunstzinnig vormgegeven stukken van opkomende kunstenaars en ontwerpers – niet alleen aan de muren, maar ook in de keuze van de zitmeubelen, het meubilair en de verlichting. Elk stuk is zorgvuldig geselecteerd met het oog op comfort en stijl.

In elke woonruimte en voor elke dienst is bijzondere nadruk gelegd op gebruiksvriendelijkheid zonder afbreuk te doen aan stijl of comfort. Dit geldt voor alle gastenkamers, die hoogwaardig beddengoed en de nieuwste technologie integreren in een ruimte die zowel gezellig als gastvrij is.

Voor het allereerste Tribe-hotel in Amsterdam heeft Accor een franchise-overeenkomst gesloten met WIN Hotels, project dat trouwens met een Mercure-hotel wordt aangevuld. Beide hotels bevinden zich in twee torens van het nieuw ontwikkelde ‘Gare du Nord’ gebied in Amsterdam Noord, naast het Noord-Zuid metrostation. Het eerste TRIBE op Nederlandse bodem, een viersterrenhotel, krijgt maar liefst 192 kamers en suites en een restaurant. Het nieuwe viersterrenhotel Mercure krijgt 110 kamers en een restaurant. Beide hotels openen hun deuren in de zomer van 2021.