Accor kondigt wereldwijd partnerschap aan met IGLTA

Accor, een wereldleider op het gebied van hospitality, en de International LHBTIQ+ Travel Association (IGLTA), de toonaangevende, op leden gebaseerde wereldwijde organisatie die zich inzet voor het bevorderen van LHBTIQ+-toerisme, kondigen vandaag een wereldwijde partnerschap aan. Samen zullen Accor en IGLTA ervoor zorgen dat gelijkheid binnen de reissector wordt gestimuleerd zodat de hospitality branche een veilige en inclusieve haven is voor iedereen. De samenwerking is de eerste stap binnen de nieuwe, essentiële pijler van Accors Diversity & Inclusioncommitment.

De samenwerking past binnen de visie van Accor om alle reizigers zich overal welkom te laten voelen. IGLTA heeft een jaarlijks bereik van meer dan 4 miljoen LHBTIQ+ consumenten. De Platinum-level partnerschap houdt in dat Accor het LGBTQ+ toerisme actief zal promoten, zodat de LHBTIQ+ community Accor als een open en inclusief bedrijf ervaart.

Als wereldspeler en grote werkgever in de hospitality branche vindt Accor het belangrijk om een cruciale rol in te nemen bij het vaststellen en handhaven van de norm voor diversiteit en inclusie. De uitdagingen van het afgelopen jaar hebben het belang van de gemeenschap en de relevantie van de waarden van de Groep alleen maar versterkt: inclusie, rechtvaardigheid en zorg voor anderen. Deze kernpijlers zijn een stuwende kracht voor de hele Groep, die bedrijfsbrede innovatie en prestaties cultiveren en een inclusieve omgeving creëren waarin iedereen kan gedijen.

Accor hanteert al lang een proactieve en betrokken benadering van diversiteit, rechtvaardigheid en inclusie. Of het nu is door het implementeren van intern inclusiebeleid, het promoten van externe berichten zoals de “We are Open”-campagne van ibis, of het sponsoren van Pride-marsen, Accor wil een leider zijn op het gebied van LHBTIQ+ en is er trots op samen te werken met IGLTA aan dit initiatief.

“We waarderen de toewijding van Accor om diversiteit en gelijkheid in de hospitality branche hoog in het vaandel te hebben en zijn dan ook verheugd om onze samenwerking uit te breiden naar een geïntegreerde benadering van het bevorderen van LHBTIQ+ reizen”, aldus John Tanzella, President/CEO, IGLTA. “De toewijding van Accor om veilige, gastvrije ervaringen te creëren voor LHBTIQ+ reizigers en om

diversiteit binnen hun team te promoten, sluit perfect aan bij de missie van IGLTA en het werk van onze wereldwijde partners.”

“We zijn enorm trots om ons aan te sluiten bij een ongelooflijke groep van wereldwijde bedrijven die het LHBTIQ+ toerisme vieren en bevorderen. Met meer dan 260.000 Accor-teamleden in 110 landen, maakt diversiteit ons tot wie we zijn; het vormt onze identiteit en definieert onze cultuur waarin de mens centraal staat. Als Groep zetten we ons van harte in om ervoor te zorgen dat de LHBTIQ+ gemeenschap zich welkom voelt. We hopen dat onze samenwerking met IGLTA onze ambitie om het referentiepunt te zijn in de horecasector voor LHBTIQ+ medewerkers en gasten verder zal consolideren,” zei Steven Daines, Chief Talent & Culture Officer, Accor.

“De week van diversiteit en inclusie is een ongelooflijk belangrijk moment voor Accor om onze mensen en onze verschillen te vieren. Het is ook een essentieel moment om ons te focussen op de volgende stappen en te blijven evalueren waar we kunnen verbeteren. We streven ernaar om voortdurend voort te bouwen op en initiatieven te ontwikkelen om ervoor te zorgen dat de LHBTIQ+ gemeenschap zich gesteund voelt om te reizen en de wereld te ervaren. Onze nieuwe pijler binnen ons Groepsbeleid weerspiegelen onze toewijding hieraan,” aldus Anne Sophie Beraud, VP Group Diversity & Inclusion, Accor.

“Het zijn de mensen, zowel medewerkers als gasten, die ons bedrijf maken. Met meer dan 260.000 medewerkers wereldwijd hebben we net zoveel ambassadeurs die elke dag onze missie en waarden naar de buitenwereld uitdragen. Ons doel is om samen met IGLTA een voorbeeld te zijn voor gelijkheid en diversiteit niet alleen binnen de reiswereld maar als onderdeel van een wereldwijde gemeenschap” voegt Duncan O’Rourke, CEO van Accor Noord-Europa, toe.

Gay pride Amsterdam

Deze zomer staat de jaarlijkse Gay Pride in Amsterdam op het programma. Van 31 juli tot en met 8 augustus kleurt Amsterdam roze. Accor hotels in Amsterdam nemen al jaren actief deel aan dit evenement. Zo zal ook dit jaar voor het zevende jaar op rij het INK MGallery Amsterdam worden omgedoopt tot het (P)INK Hotel tijdens Pride week; ‘INK goes PINK’, een ode aan de LHBTIQ+ gemeenschap. INK heeft inclusie en diversiteit in het DNA zitten ‘INKlusivity’ en hechten hier op HR gebied veel waarden aan. De rest van het jaar organiseren ze dan ook veel evenementen op dit gebied zoals Queer talks, over inclusie op de werkvloer en diverse netwerkborrels. Ook het Sofitel Legend The Grand Amsterdam is al jaren (pre-corona) het toneel van het officiële openingsfeest van de Gay Pride.

Accor Nederland is trots lid van de Pride Business Club. Als lid van de business club maak je onderdeel uit van een netwerk van professionals die diversiteit en emancipatie van LHBTIQ+ belangrijk vinden en die de club vanuit hun maatschappelijke betrokkenheid financieel, inhoudelijk en/of creatief ondersteunen.