Accor presenteert nieuw lifestyle loyality-programma

Nieuwe dimensie in ‘augmented hospitality’. Accor transformeert haar loyalty-programma tot een integraal wereldwijd platform dat rewards, diensten en belevingen integreert over de hele hospitality-omgeving. Het nieuwe opzet biedt gasten in hun dagelijkse leven unieke belevingen en concrete meerwaarde, of ze nu werken, onderweg zijn of ontspannen.

Het nieuwe lifestyle loyalty-programma biedt gasten nieuwe niveaus van erkenning, inzicht, aandacht, communicatie en rewards, dankzij toegang tot “ALL of Accor”. Het nieuwe programma opent deuren bij een unieke selectie van ruim 30 iconische hotelmerken en een ongekend breed aanbod van bars, restaurants, nachtclubs en unieke “money can’t buy”-belevingen. ALL is beschikbaar via een nieuwe app en een speciale website waarmee leden vanaf hun smartphone toegang hebben tot de wereld van Accor.

De belofte van het nieuwe lifestyle loyalty-programma behelst vier strategische speerpunten: een nieuwe Premium-status om de meest loyale leden te belonen, nog meer voordelen onder de nieuwe versterkte hospitality-strategie, wereldwijde verbondenheid om punten te verdienen en te besteden bij een ongekend groot aantal hotelmerken en een nieuwe digitale app die altijd en overal meerwaarde biedt, bij werk, sporten of ontspannen.

Partnerships en ervaringen

Dankzij partnerships reikt ALL verder dan de hotelomgeving en strekt het zich uit tot de alledaagse bezigheden en vrijetijdsbestedingen van de leden. Uit onderzoek bleek dat de loyalty-leden het meest hechten aan extra’s op drie voorkeurdomeinen: entertainment, eten & drinken en sport.

Accor kondigt drie belangrijke partnerships aan die de genoemde domeinen illustreren en versterken.

  • Accor breidt de samenwerking met AEG uit naast de AccorHotels Arena. De loyalty-leden krijgen nu toegang tot 60.000 tickets en privéloges voor evenementen in gerenommeerde theaters en stadions in Latijns-Amerika, Azië en Europa. AEG is één van de grootste mondiale sport- en entertainmentbedrijven. De onderneming bedient jaarlijks meer dan 100 miljoen gasten en inspireert met haar innovatieve concepten atleten, teams, artiesten en fans over de hele wereld.
  • De groep heeft een nieuw partnership gesloten met IMG, waarmee de beste leden onder het loyalty-programma toegang krijgen tot culinaire masterclasses en evenementen. Vanaf 2020 kunnen leden hun hart ophalen op de beste Taste Festivals in Londen, Parijs, Sao Paulo, Hong Kong en Toronto, terwijl de komende drie jaar tal van nieuwe steden zullen aansluiten. IMG organiseert in meer dan 30 landen activiteiten op het gebied van sport, media, mode en vooral ook eten en drinken, met grensverleggende evenementen.
  • Accor en voetbalclub Paris Saint-Germain hebben een meerjarige wereldwijde samenwerkingsovereenkomst gesloten. ALL, Accor Live Limitless, het nieuwe lifestyle loyalty-platform van Accor, wordt met ingang van het seizoen 2019-2020 Principal Partner en officiële shirtsponsor van de club. Het partnership bundelt de kracht en uitstraling van ’s werelds snelst groeiende voetbalclub met die van een mondiaal actieve vernieuwer in de hospitality-sector.

Als illustratie van de ambitie van de groep om in een bredere context interactie aan te gaan met de gasten en de kwaliteitsuitstraling van de merken te versterken heeft Accor een nieuwe beeldtaal ontwikkeld, inclusief een nieuw bedrijfslogo. De twee topmerken Accor en ALL zullen gebruik gaan maken van hetzelfde iconische A-monogram. Dit monogram weerspiegelt het excellentie-keurmerk van de groep, waarin de letter A samenvloeit met een gestileerde wilde gans, vanouds het embleem van de groep.

Deze ambitieuze initiatieven hebben tot doel de wereldwijde zichtbaarheid van de merken en de efficiëntie van de distributienetwerken te versterken en gasten toegang te geven tot de voordelen en bijzondere ervaringen van het unieke loyalty-programma. Ter ondersteuning van deze initiatieven investeert de groep 225 miljoen euro van de 4,8 miljard euro opbrengsten uit het Booster-project. De onderneming verwacht hiermee op middellange termijn een bruto rendement van 75 miljoen euro per jaar te realiseren.