Air Europe: mondmaskers voor alle passagiers

Een maatregel die de veiligheid aan boord ongetwijfeld verhoogt en elke passagier permanent bescherming biedt.

Voor de klanten met vertrek vanuit Brussel : Op 15 juli worden de dagelijkse vluchten tussen Brussel en Madrid hervat, met aansluitende vluchten naar New York, Miami en verschillende bestemmingen in Latijns-Amerika. De heropstart zal geleidelijk verlopen, aangezien Air Europa de veiligheid vooropstelt: haar klanten en werknemers zijn haar prioriteit nr. 1.

Voor elke passagier een mondmasker

Air Europa voorziet een mondmasker voor elke passagier aan boord, naast de maatregelen die al van kracht zijn bij aankomst op de luchthaven. Zo worden de hygiënemaatregelen verder opgedreven, zodat passagiers met een gerust gemoed kunnen afreizen.

Bij het instappen aan boord van het vliegtuig verdeelt het cabinepersoneel de mondmaskers samen met de desinfecterende doekjes, die passagiers al langer kregen. Al sinds 4 mei worden de passagiers ingevolge een ministeriële aanbeveling verzocht om een mondmasker te dragen zodra ze aan boord stappen. Dankzij de gratis bedeling van mondmaskers door Air Europa kunnen de passagiers zorgeloos vliegen: geen enkele passagier is onbeschermd mocht het nodig blijken een mondmasker tijdens de vlucht te vervangen.

Sinds 15 juni worden de mondmaskers gratis verdeeld, zowel op de dagelijkse lijnvluchten tussen Madrid en de hoofdstad van de Balearen als op de vluchten tussen de eilanden. De gratis verdeling wordt uitgebreid naar alle korte-, midden- en langeafstandsvluchten van Air Europa, die geleidelijk worden heropgestart vanaf 22 juni.

In de toestellen van Air Europa wordt de lucht aan boord minstens om de 3 minuten ververst met behulp van HEPA-filters, dezelfde filters die ook in operatiekwartieren worden gebruikt en die virussen voor 99,9% uit de lucht filteren.

De beste vouchers : Air Europa heeft de reisvouchers voor haar passagiers veel gebruiksvriendelijker gemaakt door alle nodige opties aan te bieden. Zo geniet elke Air Europa-klant die in het bezit is van een voucher, een korting van 50% op elk tarief (behalve op de taksen), ongeacht de bestemming. De voucher is bovendien overdraagbaar, wat het mogelijk maakt om tickets voor anderen te kopen. De geldigheid van de vouchers is verlengd tot 12 maanden na uitgifte en op vluchten tot 12 maanden nadat de nieuwe reservering is geregistreerd. Bovendien kan de voucher zoveel keer worden gebruikt als nodig, totdat de nominale waarde is opgebruikt.

Vlijmscherpe tarieven

Met haar nieuwe campagne Pista Libre lanceerde Air Europa heel aantrekkelijke tarieven: vanaf € 19 voor vluchten binnen Spanje, de Balearen en Portugal, vanaf € 29 naar de Canarische Eilanden en Europa, vanaf € 99 naar de Verenigde Staten en vanaf € 219 naar de Caraïben, Midden- en Zuid-Amerika. Reisdata kunnen met deze promotietarieven gratis worden gewijzigd (met eventueel een supplement als het oorspronkelijke tarief niet langer beschikbaar is).

Alle maatregelen nog eens op een rijtje: de toestellen worden veelvuldig gereinigd volgens een strikt protocol – de desinfecterende middelen zijn van dezelfde kwaliteit als in de ziekenhuizen – desinfecterende doekjes worden in alle toestellen verdeeld – de bemanning draagt handschoenen en mondmaskers – mondmaskers zijn verplicht voor alle passagiers van bij het instappen.

Andere maatregelen van Air Europa in de luchthavens: de check-in en service-balie van Madrid en Palma zijn uitgerust met beschermende wanden – de procedures voor in- en uitstappen werden herzien om de aanbevolen social distancing te waarborgen – onze bemanning informeert de passagiers duidelijk over al deze veranderingen en maatregelen – om onnodig contact te vermijden, scannen de passagiers zelf hun identiteitskaart en instapkaart – de passagiers worden verzocht om zelf de labels op hun bagage aan te brengen en de bagage op de lopende band te plaatsen – desinfecterende gel is op verschillende plaatsen beschikbaar om onze passagiers de hoogst mogelijke hygiëne te verzekeren – de bussen die de passagiers van en naar het vliegtuig brengen, worden grondig schoongemaakt en de capaciteit wordt beperkt om te kunnen zorgen voor de nodige afstand

En de service aan boord? kranten en tijdschriften worden niet langer aan boord bedeeld om onnodige contacten te vermijden – nieuwe service in Economy: onze passagiers krijgen verzegelde maaltijdpakketten met een flesje water en een maaltijd die op zeer hoge temperatuur is bereid – de hoofdkussens worden na elke vlucht vervangen – onze belangrijkste cateringpartner Gate Gourmet neemt de hoogste hygiënestandaarden in acht

Onze standaardprocedures : – wij staan regelmatig in contact met de gezondheidsinstanties van alle landen waar we actief zijn – wij houden ons strikt aan alle officiële reisvoorschriften – wij volgen de EASA-procedures (European Aviation Safety Agency) en werken onze standaarden dagelijks bij op basis van hoe de situatie evolueert

Voor de ‘frequent flyers’: Wij hebben de geldigheid van de statussen in ons frequent flyer-programma SUMA met 6 maanden verlengd – De SUMA-mijlen worden bij de aankoop van elk Air Europa ticket behouden zonder beperking in de tijd

Meer informatie: www.aireuropa.com