Amastan hotel Parijs kleurt Japans

Ter gelegenheid van de Mens’ fashion week in Parijs, 21-25 juni, krijgt het Amastan hotel in Parijs een geheel Japanse makeover. In samenwerking met BEAMS & CO wordt de eigen collaboratieve projectruimte van het hotel een pop-in voor tijdelijke creatieve initiatieven. De ruimte wordt getransformeerd in een eenmalige Japanse winkel waar de Japanse ontwerpers Y.&SONS, het traditionele kimono-vakmanschap herinterpreteren. Deze Pop-in is trouwens het eerste samenwerkingsverband van Y. & SONS buiten Japan.

Shakao – de sake-brouwer uit Kumamoto, serveert unieke sake’s waarin 400 jaar traditie en ervaring worden gebundeld. Japans eten wordt verzorgd door chef-kok Taku Sekine van Dersou Parijs en is gebaseerd op Japanse milieuvriendelijke groene producten. Het geheel wordt overgoten door Japanse deuntjes van Radio PiiAF en gelivestreamed door PiiAF op hun radio en Facebook.amastan-dsc_6810_landscape

Sinds de opening in de Harajuku-wijk in Tokio in 1976 is BEAMS uitgegroeid tot een voorhoede voor de Japanse jeugdcultuur, die de afgelopen 40 jaar stijl en innovatie combineerde. De innovatieve en creatieve geest van het Amastan hotel maakt van BEAMS de perfecte partner voor deze samenwerking. Op dezelfde manier weerspiegelt Amastan met de traditionele kimono, een moderne herinterpretatie van traditionele culturele codes en ambachten.

Deze Japanse touch sluit nauw aan bij vorige culturele uitspattingen van Amastan zoals de tentoonstelling van de Mexicaanse artiest Aldo Chaparro, het Franse lifestyle merk Lola James Harper, de start-up Away uit New York, en de coole concept store  Merchants on Long uit Kaapstad. Andere initiatieven waren Studio Marant, een kunst- en designplatform opgericht door Emily Marant, nichtje van de veelgeprezen Franse ontwerper Isabel Marant en een tentoonstelling van kunstgalerij Lisson.