Antwerpenaren kunnen Carrefour boodschappen via Deliveroo laten bezorgen

Antwerpenaren kunnen voortaan via de app van bezorgingsdienst Deliveroo bijna 1.200 producten van hun Carrefour-winkel binnen de 30 minuten thuis, of waar ze ook willen, laten bezorgen. Antwerpen is de derde stad op rij – na Brussel en Luik een aantal weken geleden – waar Deliveroo en Carrefour een samenwerking startten. De stad Gent volgt in mei. In totaal hebben klanten keuze uit 1193 producten, waaronder kant-en-klaarmaaltijden, fruit, groenten, vlees, melk, snacks en schoonmaakproducten, maar ook bier en andere dranken. Naast de meer klassieke categorieën, kunnen klanten ook basisbenodigdheden voor baby’s of huisdieren bestellen. De kwaliteit van de producten staat centraal en er zal ook een ruim aanbod aan biologische producten beschikbaar zijn, ideaal voor een aperitief of een snelle hap. Carrefour Express op de Ossenmarkt geeft het startschot voor de nieuwe bezorgdienst. Als het initiatief succesvol blijkt, willen Deliveroo en Carrefour snel uitbreiden naar meer winkels in de Antwerpse regio.

Klanten kunnen elke dag van de week tot 19.30 uur bestellingen plaatsen.

Naast de standaardbezorging, bieden Carrefour en Deliveroo ook pick-up aan: een praktische en snelle oplossing die het mogelijk maakt om via de app een bestelling te plaatsen en boodschappen tien minuten later in de winkel op te halen, zonder dat de klant leveringskosten hoeft te betalen. De succesvolle lanceringen zijn het resultaat van een duurzame samenwerking tussen Carrefour en Deliveroo. Daarom besloten de bedrijven om hun partnerschap te verzilveren met een Europees samenwerkingsakkoord. Zo kunnen ze hun klanten nog meer snelle bezorgopties aanbieden in de belangrijkste Europese steden. Naast België, werken Deliveroo en Carrefour samen in onze naburige landen Frankrijk, Spanje en Italië.

De samenwerking kadert binnen de ambitie van Carrefour om te blijven innoveren en hun klanten makkelijker toegang te geven tot hun producten. Het Franse merk pionierde eerder al in deze strategie met de introductie van leveringen via ShipTo en SimplyYouBox-maaltijdboxen.

Deliveroo, dat in België samenwerkt met 3.000 restaurants en 3.000 koeriers, kende de voorbije maanden een snelle groei en expansie in het aantal leveringen en wil deze trend voortzetten. Voor Deliveroo België is de samenwerking met een lokale supermarktketen een primeur. In het buitenland heeft Deliveroo al ervaring met grote namen zoals Monoprix en Picard in Frankrijk, Carrefour en Fresco in Italië en Marks & Spencers in Hongkong, Singapore en de Verenigde Arabische Emiraten.

De code ‘HELLOCARREFOUR’ geeft klanten 10€ korting om deze nieuwe dienst uit te testen bij aankoop van min. 20€.

 Arnaud Lesne, directeur Innovatie en Partnerschap bij Carrefour, zegt: “Deze samenwerking met Deliveroo geeft ons een nieuwe kans om onze klanten een voorproefje te geven van wat de toekomst van lokaal kopen voor ons zou kunnen zijn. Creatief en innovatief zijn betekent leven aan het leven toevoegen. Onze samenwerking met Deliveroo biedt een enorm potentieel om nieuwe en bestaande klanten meer keuze en flexibiliteit te geven in hun beslissing wanneer en hoe ze willen winkelen bij Carrefour.”

“De diensten van Deliveroo zijn van cruciaal belang gebleken, zowel in België als in vele andere landen waar we actief zijn, om gezinnen de mogelijkheid te geven om snel de maaltijden of boodschappen te halen die ze nodig hebben zonder dat ze hun huis hoeven verlaten. Dankzij dit nieuwe partnerschap zal het uitgebreide assortiment van Carrefour in slechts 30 minuten beschikbaar zijn voor klanten. Wij zijn verheugd dat we kunnen samenwerken met een merk dat bij Belgen in de smaak valt, dat blijft innoveren en dat aan ieders eisen voldoet.” Rodolphe Van Nuffel, woordvoerder van Deliveroo