Autosalon 2019: Van solutions en verkiezing van de ‘most loved van’

Een eenvoudige blik op de evolutie van de Belgische inschrijvingscijfers voor lichte bedrijfsvoertuigen volstaat om te zien dat deze markt het erg goed doet. Gesterkt door de groei van e-commerce en de daaruit voortvloeiende specifieke leveringsbehoeften, is de markt voor lichte bedrijfsvoertuigen (tot 3,5 ton) sinds 2015 snel en ononderbroken gegroeid in ons land. Daardoor steeg het aantal inschrijvingen van 53.373 in boekjaar 2014 naar bijna 76.400 ingeschreven exemplaren in 2017.

En het jaar 2018 lijkt nog beter te worden!

Traditiegetrouw wordt er in de onpare jaren extra aandacht besteed aan lichte bedrijfsvoertuigen. En terwijl veel merken deze voertuigen zullen tentoonstellen op hun eigen stand in de verschillende hallen van Brusselse Expo, zal het 97ste Autosalon van Brussel in januari aanstaande ook koetswerkspecialisten, ombouwers en fabrikanten in de kijker zetten.

Deze exposanten, die bij editie 2017 werden samengebracht in Paleis 3, staan dit keer in Paleis 12, waar ze de oppervlakte zullen delen met de intussen onvermijdelijke Pit Stop Bar en een speciaal voor de gelegenheid gecreëerde ‘Crazy Show’, die de wereld van de distributie vermengt met die van het circus en de acrobaten.

De verkiezing van ‘Most Loved Van’, die in 2017 werd geïntroduceerd, komt ook dit jaar terug. Ze wordt door FEBIAC en haar leden georganiseerd in samenwerking met Transportmedia en geeft professionele (btw-plichtige) bezoekers van het Salon en de website www.mostlovedvan.be de mogelijkheid om voor hun favoriete merk van lichte bedrijfsvoertuigen te stemmen. Behalve de ‘Most Loved Van’-verkiezing, waarvan de winnaar zal worden bepaald op basis van de stemmen van de professionele bezoekers, zullen nog twee andere categorieën worden belicht: de ‘Snelst groeiende bestelwagen’ (Fastest Growing Van), bepaald op basis van de inschrijvingen in 2018, en de ‘Meest geliefde bestelwagenoplossing’ (Most Loved Van Solution), die zal worden gekozen uit de verschillende exposanten in Paleis 12.

Professionele bezoekers die aan de verkiezing hebben deelgenomen, kunnen twee schitterende prijzen winnen: een waardebon ter waarde van 15.000 euro exclusief btw voor de aankoop van een bedrijfsvoertuig van het winnende merk en een waardebon van 2.000 euro exclusief btw voor de inrichting of uitrusting van een bedrijfsvoertuig bij een van de deelnemende bedrijven die deze producten en diensten aanbieden.

De winnaar van de ‘Most Loved Van’ wordt op 24 januari bekendgemaakt tijdens een B2B-event in Paleis 12, dat wordt voorafgegaan door een kort debat over een actueel thema en de uitreiking van de Best Selling Van Awards door Transportmedia.

De exposanten die deelnemen aan de bezoekerswedstrijd ‘Most Loved Van’ van Transportmedia en FEBIAC zijn Citroën, Dacia, Ford, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Opel, Peugeot, Renault, Toyota, Volkswagen, Bru Systems, Cargo Lifting, Econor, Equinox, G-Teek, Mobietec, MTS, Navex Elektro, Sortimo en Zevim.

Meer informatie vindt u op www.autosalon.be en www.mostlovedvan.be