Aviareps verantwoordelijk voor de promotie van Mauritius

AVIAREPS start per 1 oktober met de vertegenwoordiging van Mauritius. Het marketing- en PR-bureau gaat het eiland, dat ten oosten van Mozambique ligt in de Indische Oceaan, ondersteunen op het gebied van marketing, PR en trade.

Mauritius is als vakantiebestemming onder Nederlandse toeristen bezig met een flinke opmars. Het afgelopen jaar noteerde de bestemming een plus van 30% in geboekte vakanties. Om deze groei verder uit te bouwen, start de Mauritius Tourism Promotion Authority een samenwerking met AVIAREPS. Deze samenwerking reikt verder dan alleen Nederland. Ook in België, Luxemburg en Scandinavië zullen activiteiten worden opgestart, zowel richting de consument als ook richting media en trade.

Martijn Strijker, General Manager AVIAREPS Benelux, is enthousiast over de toevoeging van de nieuwe bestemmingsklant aan het portfolio. “We zijn erg verheugd dat we onze kennis en expertise kunnen gaan inzetten voor deze prachtige bestemming. Wij streven ernaar om het veelzijdige eiland de komende jaren bekender te maken bij een breder publiek. Uiteraard met als doel om het aantal te bezoekers verder te verhogen. Samen met onze sterke en loyale partners in de media- en tradewereld gaan we zorgen dat Mauritius echt op de kaart komt te staan”.

Sinds oktober 2017 voert KLM in samenwerking met Air Mauritius directe vluchten uit naar Mauritius. Er worden drie vluchten per week uitgevoerd. Hierdoor is het gemakkelijker naar het eiland te vliegen wat het toerisme ten goede komt. Toeristen die naar Mauritius gaan, komen vooral voor de prachtige witte stranden, uitbundige groene natuur, uitstekende accommodaties en de mix van culturen.

De Mauritius Tourism Promotion Authority (MTPA) werd opgericht onder de Mauritius Tourism Promotion Authority (MTPA) Act 1996 als een overheidsinstantie om Mauritius in het buitenland als toeristische bestemming te promoten. De rol van MTPA is het verbeteren van het imago van Mauritius als een top- en upmarket bestemming door traditionele markten te consolideren, opkomende markten te penetreren en het nichesegment in nieuwe markten te exploiteren.