Belgian Friday !

La Redoute, Kiabi en Tape à l’Oeil lanceren Belgian Friday, het meest royale winkelevenement van de lente

Afspraak van 18 tot 21 mei 2018 voor een voorjaarsweekend vol e-shoppingplezier tegen lichte prijzen. Als opmaat naar de zomer zal de winkelgroep immers verschillende acties aanbieden onder de naam Belgian Friday.

Black Friday, een commercieel evenement dat elk najaar plaatsvindt, is een uitvinding van de Amerikanen en werd onlangs bij ons geïmporteerd. De Fransen volgden in hun voetsporen met de lancering van de French Days, een promotieweekend dat voor het eerst in april vorig jaar in heel Frankrijk werd georganiseerd. Tal van merken hebben zich achter een gemeenschappelijk thema geschaard: een e-shopping evenement in het voorjaar, nog vóór de solden. Ieder merk koos het type kortingen dat het aan zijn klanten wilde aanbieden en bepaalde zelf de manier waarop het zou te werk gaan. Sommige winkels beperkten zich tot hun webshop, terwijl andere ook promoties aanboden in hun fysieke winkels.

Een afspraak in de tijdgeest

Deze Belgian Friday wordt georganiseerd van 18 tot 21 mei aanstaande, een maand voor de schoolvakantie. Een uitstekende gelegenheid om voor een zachte prijs de garderobe aan te vullen, of zelfs om het huis in te richten in afwachting van luie momenten op het terras of in de tuin. Het initiatief sluit aan bij de nieuwe consumptiegewoonten van gezinnen. Zo kan een publiek dat niet noodzakelijk gewend is om online te winkelen, profiteren van aanzienlijke kortingen op diverse seizoensproducten (kleding, accessoires, decoratieartikelen…), maar ook vertrouwd raken met e-shopping. Naarmate de multichannel consumptietrend de norm wordt, wil dit soort initiatieven ook inspelen op kopers die de solden niet langer zien als de enige tijd van het jaar om te genieten van koopjes en kortingen.

Een merk dat luistert

Voor Brice Deléscluse, CEO van het Belgische filiaal van La Redoute Benelux, maakt Belgian Friday deel uit van een globaal programma om tegemoet te komen aan de behoeften van hun verschillende Belgische en Luxemburgse klantenprofielen. Daartoe behoren mode- en decoratiefans, die La Redoute altijd al heeft kunnen inspireren met een selectie merken en exclusieve samenwerkingsverbanden met toonaangevende ontwerpers. Dit seizoen gaf het merk meer bepaald carte blanche aan de Zwitserse belofte Flore Girard de Langlade, die een eigentijdse en geïnspireerde capsulecollectie aanbiedt, en aan de Finse ontwerper Aalto, ontwerper van een reeks kleurrijke stukken met een street spirit. Op het gebied van design stelt La Redoute onder meer een keuze tuinartikelen voor van AM.PM en La Redoute Interieurs: rieten manden, hangmat, gekleurde kussens, bloembakken…

www.laredoute.be