Bread& Butter by Zalano 2018: Berlijnse pop-up van stijl en cultuur

De derde BREAD&&BUTTER BY ZALANDO vindt plaats van 31 augustus tot en met 2 september in Arena Berlijn. De pop-up van stijl en cultuur is een mix van ‘What’s Next’ in mode en muziek en een weekend van “see now, buy now”. Verwacht +100 exclusieve en gelimiteerde producten, voorverkoop van meer dan 40 merken – inclusief onverwachte modepresentaties, pop-up optredens, de beste dj’s en live-optredens, inspirerende lezingen en heerlijke streetfood. Muzikale highlights: Princess Nokia, Yung Hurn, Stefflon Don, Hamza, Sheck Wes, Tiffany Calver, Evian Christ.
Dit jaar introduceert Bread&&Butter, via breadandbutter.com, een nieuw permanent shopplatform op Zalando.be. Het wordt de bestemming voor exclusieve aanbiedingen en een trendassortiment van geselecteerde streetwearmerken. Iconische internationale merken presenteren limited editions die te verkrijgen zullen zijn op het nieuwe platform en het event eind augustus.
Met zijn derde editie tilt Zalando BREAD&&BUTTER (B&&B) naar een nieuw niveau. Gedurende drie dagen wordt iedereen uitgenodigd in Berlijn voor dé pop-up van stijl en cultuur; een goedgevuld “see now, buy now”-weekend, om het nieuwste in mode, muziek en cultuur te ervaren. Denk aan iconische merken als Adidas Originals, Carhartt WIP, Converse, G-Star RAW, Levi’s®, Nike, Puma, Reebok, Vans en B&&B-nieuwkomers waaronder Columbia, Diesel, OBEY Clothing, MAC Cosmetics, Maria Black, Weekday en The North Face. Bread&&Butter 2018 treedt in de voetsporen van de twee eerdere uitverkochte edities met toen onder andere A$AP Rocky, Adwoa Aboah, Dame Vivienne Westwood en Virgil Abloh op de affiche. Vorig jaar trok B&&B ruim 30.000 bezoekers. Het evenement had in totaal ook 1,45 miljard weergaven en een bereik van 35,4 miljoen via de livestream.

Gelijktijdig met het offline pop-up evenement, introduceert Bread&&Butter een B&&B-shop, te vinden via breadandbutter.com en het hele jaar door geïntegreerd op Zalando.be. Deze shop geeft toegang tot een samengesteld assortiment unieke producten. B&&B is dé bestemming voor liefhebbers van streetwear die op zoek zijn naar iets speciaals: alles draait om limited edition streetwear-items, voorverkoop van collector-item-sneakers en andere niet-te-missen samenwerkingen die exclusief offline en online verkrijgbaar zijn. Dit alles wordt moeiteloos vermengd met een ambitieus cultureel programma.
berlin-bb-previewa34q7873
De architecturale opzet van het evenement is geïnspireerd op echte stadsplanning. Verschillende B&&B-districten zijn de thuishaven van speelse B&&B pop-ups die gasten uitnodigen om langs te komen en het nieuwste aanbod te bekijken. Veel artikelen zijn direct beschikbaar voor verkoop op het evenement via een betaalsysteem verstrekt door exclusieve partner Visa. Elk district heeft een eigen merkenmix en verrassende programmma’s, zoals items customizen, dj’s en skate-workshops, make-up masterclasses en interactieve activiteiten. Verder kunnen gasten profiteren van verwennerijen zoals een nagelstudio en föhn- en vlechtbars, en genieten van heerlijke streetfood van de populairste Berlijnse eetgelegenheden.
adidas Originals toont de ruwe jaren 90-geest van zijn Falcon-modellen bij B&&B: gasten worden uitgenodigd om het universum van de sneaker te ervaren in een pop-up waar hen verschillende verrassingen staan te wachten. Hier bovenop zal een beperkt aantal paren van de exclusieve Falcon en Yung-96 kunnen worden bemachtigd, nog voordat ze elders beschikbaar zijn. Carhartt WIP gaat samenwerken met de NTS Radio in Londen en zal live uitzenden vanaf het evenement, met een hoop lokaal en internationaal talent en exclusieve Carhartt WIP x NTS-producten. B&&B presenteert ook de pre-release-versie van de komende Carhartt WIP x Trojan Records-capsulecollectie. Nike zal op B&&B zijn iconen deconstrueren om de toekomst vorm te geven. Een toekomst gevormd door vrouwen die het ‘wij’ boven het ‘ik’ plaatsen. The North Face debuteert bij B&&B met een unieke set-up die outdoor, mode, design en muziek combineert met een unieke limited-editionlaunch, exclusief ontworpen voor B&&B. Timberland heeft een Timberland Park op B&&B waar bezoekers kunnen connecteren met de natuur, even op adem kunnen komen en meer te weten kunnen komen over de inzet van Timberland in de milieuproblematiek. Daarbovenop wordt voor de eerste keer de Timberland x Christopher Raeburn collaboratie aan de wereld getoond. Bezoekers krijgen daarbij zelfs de kans om de mode-ontwerper persoonlijk te onmoeten en om deel te nemen aan zijn vernieuwende workshops. Bread&&Butter by Zalando zal ook zijn exclusieve samenwerking met 032c ‘BOA17’, geïnspireerd door voetbalster Jerome Boateng, voorstellen.
Waren de vorige B&&B SHOWS al vooruitstrevend, transformeren ze dit jaar tot onverwachte pop-upshows en optredens. Topshop/Topman leidt een superstylish Voguing-bal; een betoverend eerbetoon aan een moderne dans die ontstond uit de Harlem-ballroomscene van 1960. Zalando presenteert een programma ter ere van het tienjarig bestaan – samen met een internationaal gerenommeerde artiest. Daarnaast bieden de B&&B TALKS een podium aan internationale merken en persoonlijkheden zoals Maria en Jörg Koch van 032c, die het zullen hebben over de hedendaagse tijdsgeest en wat de toekomst is van mode, muziek en cultuur, met onderwerpen zoals technologie en duurzaamheid. G-Star RAW zal samen met Jaden Smith een panel hosten over duurzaamheid.
B&&B MUSIC omvat enkele indrukwekkende concerten, live performances, dj-sets en audiovisuele pop-up belevenissen met de focus op aanstormend talent. Onder die talenten ondermeer: Princess Nokia, Yung Hurn, Sheck Wes, Tiffany Calver, Stefflon Don, Hamza, LYZZA, Kitty Cash, Gunna en Evian Christ. House of Vans, een tastbaar vertoon van cultuur en creativiteit in de puurste vorm van het merk Vans, zal een sterke mix van live muziek, kunst en street culture neerzetten op het evenement. Vans omarmt en wakkert de creatieve geest graag aan en zal met de Vans Pop-up op Bread&&Butter ook een unieke customize workshop aanbieden, zodat elke aanwezige de Vans ‘Off the Wall’-spirit kan beleven en zich ermee kan verenigen.
Elk jaar werkt Bread&&Butter samen met een andere kunstenaar om het logo vorm te geven. Dit jaar creëerde studio SUCUK & BRATWURST de ‘&&’, gebaseerd op de blauwe en roze pijpleidingen die je overal in Berlijn in het straatbeeld kan zien. Het design weerspiegelt ook het pop-up-idee en het districtenthema van B&&B 2018.
B&&B TICKETS bestaan uit dagtickets (15 euro) en groepsdagtickets (45 euro: 4 halen, 3 betalen) en zijn te koop vanaf 27 juni via breadandbutter.com/tickets. Er zijn een beperkt aantal early bird tickets (dagtickets 10 euro, groepsdagtickets 30 euro) beschikbaar – first come, first served!
.