Brussels airlines verlengt kostenloze omboekingsperiode tot 31 augustus

  • Passagiers kunnen tot 31 augustus 2020 beslissen over een nieuwe vertrekdatum en een andere bestemming kiezen – •Korting van €50 voor elke omboeking – •Klanten hoeven nu geen contact op te nemen met de klantenservice, omboeken is ook nog na de vluchtdatum mogelijk – •Omboekingen met korting kunnen worden gedaan via de klantenservice of reisbureaus

Gezien de uitzonderlijke omstandigheden als gevolg van de verspreiding van het coronavirus, komen Lufthansa Group Airlines Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, Brussels Airlines en Air Dolomiti nog beter tegemoet aan de behoeften van hun klanten door de regels rond omboeking van tickets verder te versoepelen.

Zoals reeds op 13 maart werd aangekondigd, kunnen klanten die tickets hadden gereserveerd voor zowel geannuleerde als niet-geannuleerde vluchten van Brussels Airlines, deze tickets behouden zonder meteen te moeten beslissen over een nieuwe reisdatum. Bestaande boekingen worden in eerste instantie geannuleerd, maar de ticket- en ticketwaarde blijven bewaard en kunnen worden omgeboekt naar een nieuwe vertrekdatum tot en met 31 december 2020. Klanten kunnen ook omboeken naar een andere bestemming.

Voorheen werd de klanten gevraagd om de luchtvaartmaatschappijen vóór 1 juni op de hoogte te brengen van hun gewenste omboekingsdatum, maar deze periode is met twaalf weken verlengd tot 31 augustus 2020. Met deze verlenging komt Brussels Airlines tegemoet aan de wens van veel klanten om hun reisplannen flexibel te houden in de uitzonderlijke omstandigheden die worden veroorzaakt door de verspreiding van het coronavirus.

Uiteraard worden er nog steeds geen omboekingskosten aangerekend, ongeacht het gerserveerde tarief. Indien de prijs van de nieuwe vlucht hoger ligt, door een verandering van bestemming (bv. omboeking van korte afstand naar lange afstand), verandering van reisklasse of gelijkaardig, kan een bijkomende betaling nodig zijn, maar daarop geeft Brussels Airlines 50 euro korting. Deze regels zijn van toepassing op tickets die zijn geboekt tot en met 31 maart 2020 en met een bevestigde reisdatum tot en met 31 december 2020.

De Brussels Airlines Service Centers krijgen op dit moment een buitengewoon hoog aantal aanvragen van klanten. Brussels Airlines werkt voortdurend aan het verhogen van de capaciteit om aan de vraag te kunnen voldoen. Momenteel zijn er echter lange wachttijden, waardoor de verwerking van de aanvragen van klanten helaas kan worden vertraagd. Het is belangrijk dat klanten weten dat ze niet vóór de oorspronkelijke vluchtdatum contact moeten opnemen met de klantendienst van Brussels Airlines. Omboeken is ook mogelijk na het verstrijken van de geplande vluchtdatum. Omboekingen kunnen worden gedaan via de Customer Service Centers of reisbureaus.

Bericht ceo sn.docx

We bevinden ons vandaag in ongeziene omstandigheden, die onzekerheid brengen bij reizigers over de hele wereld. Sinds de uitbraak van het nieuwe coronavirus, hebben we de situatie nauwgezet opgevolgd en hebben we alle mogelijke scenario’s overlopen. Onze prioriteiten zijn duidelijk: we willen de meest betrouwbare luchtvaartmaatschappij zijn voor jou, de best mogelijke werkgever, en alles in zijn werk stellen om sterker dan ooit terug te keren na de crisis. Daarom hebben we de moeilijk beslissing moeten nemen om onze vluchten van 20 maart t.e.m. 19 april te annuleren.

Ook in deze moeilijke tijden, blijven onze klanten de kern van onze activiteiten. We kunnen niet genoeg benadrukken hoezeer het ons spijt om vluchten te annuleren als gevolg van de uitbraak van het coronavirus. Als je beslist om je reis uit te stellen naar een later tijdstip, zelfs indien je vlucht niet geannuleerd is, dan begrijpen we dat volledig. We willen je zo goed mogelijk bijstaan door de flexibiliteit van je ticket uit te breiden, zodat je op dit moment niet aan de telefoon hoeft te wachten.

Alle passagiers met een ticket geboekt voor of op 31 maart (met vluchten t.e.m. 31 december – geannuleerd of niet) kunnen hun ticket omboeken t.e.m. 31 augustus, naar een nieuwe reisdatum tot 1 jaar na aankoop van je ticket (of t.e.m. 31 december 2020, afhankelijk van welke datum eerst komt). Indien gewenst, kan je ook je bestemming en/of vertrekluchthaven aanpassen. Als je geïnteresseerd bent in deze optie, moet je voorlopig geen actie ondernemen. Contacteer ons simpelweg voor 31 augustus, wanneer je klaar bent om je nieuwe vlucht vast te leggen. Zo kan je gerust nadenken over een latere reisoptie, zonder tijdsdruk.

Je kan verder alle recente updates en informatie terugvinden op brusselsairlines.com, alsook de meest courante vragen. Mocht er nieuwe informatie beschikbaar zijn, wordt deze hier ook meteen toegevoegd. Neem zeker een kijkje op onze website alvorens onze klantendienst te contacteren, om extra wachttijd te vermijden.

Ten slotte, willen we je graag bedanken voor je vertrouwen in deze uitzonderlijke tijden. Jouw gezondheid en die van je dierbaren blijft steeds onze hoogste prioriteit. We waarderen je steun enorm en we hopen je binnenkort opnieuw aan boord te verwelkomen.