Carrefour België en Provera Belux gaan een aankoopalliantie aan

Carrefour wordt de tweede grootste aankoopcentrale van België – Het commerciële en promotionele beleid blijft strikt onafhankelijk voor beide groepen

Carrefour België en aankoopcentrale Provera Belux kondigen aan dat zij een akkoord hebben gesloten om producten voor België en Luxemburg gezamenlijk aan te kopen. Dit akkoord heeft vandaag betrekking op de 140 belangrijkste leveranciers, voornamelijk actief in de categorieën van fast moving consumer goods en bazaarproducten. Volgens de overeenkomst zullen de aankopers van Carrefour België deze opdracht voor beide retailers uitvoeren. Alle betrokken enseignes blijven onafhankelijk en behouden hun eigen commerciële dynamiek.

Vanaf 1 januari 2019 zullen de aankopers van Carrefour België de onderhandelingen met de 140 belangrijkste leveranciers, voornamelijk actief in de categorieën van fast moving consumer goods en bazaarproducten, voeren voor de zowat 800 winkels van Carrefour België (Hypermarkten Carrefour, Carrefour Market, Carrefour Express en Drive) en de ongeveer 600 Belgische en Luxemburgse winkels en verkooppunten aangesloten bij Provera (cora, louis delhaize, MATCH, Smatch en Delitraiteur). Deze overeenkomst maakt van Carrefour België de tweede grootste aankoopcentrale van België. Alle betrokken enseignes blijven verantwoordelijk voor hun commerciële en promotionele beleid.

Carrefour bekleedt een unieke positie in België dankzij haar uiteenlopende winkelformats, haar aanbod en de meer dan 10.000 gemotiveerde mannen en vrouwen die klaarstaan om de klant te helpen en hem te bieden wat hij nodig heeft om evenwichtig en aangenaam te leven. De ambitie van Carrefour is de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. Haar programma met concrete acties, Act for Food, moet iedereen beter te laten eten.

Met 40 Hypermarkten Carrefour, meer dan 440 Carrefour Market supermarkten, ongeveer 300 Carrefour Express buurtwinkels en meer dan 200 afhaalpunten voor Carrefour Drive, is Carrefour België de eerste en enige winkelketen die de klant in elke levens- en consumptiefase begeleidt.

Dankzij de lokale verankering in bijna elke gemeente en een uniek aanbod van meer dan 10.000 lokale en meer dan 4.500 bioproducten is Carrefour België de partner van het dagelijkse leven. Daarom doen dagelijks 700.000 klanten en jaarlijks zo’n 80% van de gezinnen in België hun inkopen bij Carrefour. Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour groep, een van de belangrijkste foodretailers ter wereld met meer 380.000 medewerkers. De groep is met meer dan 12.300 winkels aanwezig in meer dan 30 landen en realiseerde in 2017 een omzet van 88,24 miljard euro onder enseigne.

 

Provera Belux is een dochteronderneming van Louis Delhaize, verantwoordelijk voor de onderhandeling van de aankoopvoorwaarden van de consumptiegoederen voor de aangesloten enseignes (in België: cora, louis delhaize, MATCH, Smatch, Delfood en Delitraiteur; in Groothertogdom Luxemburg: cora en MATCH). Het net, inclusief franchisenemers, filialen en partners, is goed voor 600 winkels en verkooppunten in verschillende formats: hypermarkten, supermarkten, buurtwinkels en traiteurs. Provera Belux is meer dan 20 jaar actief en stelt 21 mensen te werk.

MATCH en Smatch België tellen 127 supermarkten in België en 28 supermarkten in het Groothertogdom Luxemburg. De verschillende teams ontvangen er dagelijks klanten met de ambitie om hun passie voor verse producten te delen. Elke winkel beschikt over een brede keuze aan kwaliteitsvolle voedingsproducten, aangepast aan de specifieke markt, en een groot aanbod lokale producten. De winkels worden door de klanten erkend voor hun kwaliteitsvolle ontvangst.

Delitraiteur is gespecialiseerd in de verkoop van kant-en-klaarmaaltijden. De 35 verkooppunten zijn 7 dagen op 7 open. In een gezellige omgeving biedt Delitraiteur 250 bereide gerechten en een waaier aan kwaliteitsvolle, vernieuwende producten. Delitraiteur Eat&GO, exclusief voor de horecasector, vervolledigt dit aanbod.

louis delhaize, een buurtwinkelketen in steden en plattelandsgebieden, is ook een groothandelaar gespecialiseerd in voedingsproducten (kruidenierswaren en verse producten) onder de naam Delfood, die enkele honderden verkooppunten in België bedient. Delfood levert aan zowel buurtwinkels als benzinestations, treinstations en luchthavens. Het specifieke karakter van Delfood berust op haar gecombineerde logistieke netwerk en haar expertise op het vlak van droge en verse voeding.

cora België en cora Luxemburg bieden een unieke winkelervaring dankzij een ruim aanbod aan food en non-food producten, gewaagde keuzes en een duidelijk gedifferentieerd gamma aan producten. Wekelijks biedt cora een ongeëvenaarde promotie in 7 Belgische en 2 Luxemburgse winkels. Het merk omvat ook 5 coradrive-punten en de website corawine, leider op het vlak van online wijnverkoop.