Carrefour moedigt haar klanten aan…

om solidair af te ronden ten voordele van Pink Ribbon

 

Borstkanker is de meest voorkomende kanker bij vrouwen in België. 1 vrouw op 9 wordt getroffen. Pink Ribbon strijdt al jaren tegen de ziekte door preventie en vroegtijdige opsporing aan te moedigen en door de nadruk te leggen op psychosociale zorg om de levenskwaliteit van de patiënten en hun omgeving te verbeteren. Carrefour, die al 6 jaar structurele partner is van Pink Ribbon, steunt elk jaar de vereniging door acties te organiseren in haar winkels.

Voor het vierde jaar op rij lanceert Carrefour de campagne “De Solidaire Afronding”, dit jaar ten voordele van Pink Ribbon. Carrefour moedigt haar klanten aan om het totaalbedrag van hun aankopen naar boven af te ronden. Deze grootschalige actie maakt het mogelijk om met een paar kleine centjes bij elkaar een grote bijdrage te leveren aan een goed doel.

De hele maand februari 2021 staat in het teken van deze solidariteitscampagne ten voordele van de strijd tegen borstkanker. Van 1 tot en met 28 februari kunnen klanten, als ze dit wensen, deelnemen aan deze actie bij betaling van hun aankopen aan de reguliere kassa’s of de Self Check Out.

“Carrefour is gevoelig voor de strijd tegen borstkanker, die helaas te veel vrouwen treft, waaronder onze medewerksters. Het werk van Pink Ribbon bij de ondersteuning van patiënten is uitzonderlijk en essentieel. Carrefour België is trots dat ze de acties van deze vereniging kan steunen. We zijn ervan overtuigd dat we door solidair te zijn met elkaar de preventie kunnen verbeteren en zo samen de strijd tegen borstkanker kunnen aangaan.” benadrukt Pascal Léglise, CSR-Quality Director van Carrefour België.

“Het betekent veel voor Pink Ribbon dat Carrefour zich bij ons aansluit in de strijd tegen borstkanker. Carrefour steunt al jaren onze organisatie en daar zijn we hen enorm dankbaar voor. Het initiatief “De Solidaire Afronding” is elk jaar een groot succes en we hopen dat dit in 2021 ook het geval zal zijn voor Pink Ribbon”, aldus Brigitte Vanderveren, General Manager Pink Ribbon.