Carrefour: ‘solidaire afronding’ tvv Pink Ribbon

Ook dit jaar lanceert Carrefour België de campagne “Solidaire Afronding” ten voordele van Pink Ribbon, de nationale organisatie in de strijd tegen borstkanker in België. De actie vindt plaats van 3 t.e.m 16 oktober in alle Carrefour-winkels in ons land en nodigt klanten uit het totaalbedrag van hun aankopen af ​​te ronden naar de volgende euro. Van 3 tot 16 oktober kunnen klanten vrijblijvend deelnemen aan deze solidariteitsactie door het bedrag van hun aankopen af te ronden naar de volgende euro aan de klassieke kassa of bij Self Check Out.

Het ingezamelde geld zal gebruikt worden om belangrijke projecten te financieren op het gebied van preventie, vroegsignalering, psychosociale zorg en patiëntenondersteuning, met als doel de levenskwaliteit van de patiënten en hun omgeving te verbeteren. We mogen niet vergeten dat niet minder dan 100.000 vrouwen in België momenteel strijden tegen borstkanker.

“We zijn al 7 jaar structureel partner van Pink Ribbon. Carrefour is gevoelig voor de acties die Pink Ribbon organiseert ten voordele van patiënten met de diagnose borstkanker, ofwel 1 vrouw op 9 in België. Het werk van Pink Ribbon bij de ondersteuning van patiënten is uitzonderlijk en zeer professioneel. Carrefour België is trots om Pink Ribbon dit jaar opnieuw te kunnen steunen dankzij de Solidaire Afronding”, verklaart Pascal Léglise, CSR-Quality Director van Carrefour België.

Dankzij de Solidaire Afronding werd vorig jaar 447.025,90 euro ingezameld ten voordele van Pink Ribbon. Dit initiatief komt bovenop andere acties die in de winkels georganiseerd worden zoals de verkoop van bepaalde artikelen.