Carrefour kondigt met trots de lancering aan van zijn Jez! Donuts, het resultaat van een samenwerking met het Vlaams collectief JEZ!, een acroniem voor Jong En Zot. Het collectief wil de wereld een beetje jonger en gekker maken door positieve acties.
Wat is JEZ! exact?
Dit nieuw collectief met jongeren van VTM, Q-Music, Het Laatste Nieuws en Belfius, wil de jongeren in de kijker zetten. Dat doen ze niet alleen door projecten te ontwikkelen waar jongeren hun stem kunnen laten horen, maar ook door evenementen te organiseren waar ze elkaar kunnen ontmoeten. JEZ! is de opvolger van Rode Neuzen Dag en organiseert JEZ! in het voorjaar van 2023 het grootste liefdadigheidsevenement voor en door jongeren in Vlaanderen.
De JEZ! Donuts
Om deze liefdadigheidsactie te steunen, biedt Carrefour haar klanten twee exclusieve premium donuts aan. Deze donuts, die verkrijgbaar zijn in de Vlaamse, Brusselse en Waalse winkels, worden gemaakt bij Patisserie Eclair, een filiaal van Carrefour, waar ze met de hand worden afgewerkt door patissiers. De JEZ! ambassadeurs werden rechtstreeks betrokken bij de ontwikkeling van hun uiterlijk en smaak, waardoor ze een 2.0-look kregen.
De JEZ! Donut Choco en de JEZ! Donut Vanille zijn gevuld met banketbakkersroom, en hebben een chocolade- of vanilletopping alsook gekleurde dragées. Deze donuts kosten 3 euro per stuk en voor elke verkochte JEZ! donut schenkt Carrefour 0,50 € aan het collectief.