Carrefour : strategisch en exclusief partnership

Carrefour België, al lang een leider in de supermarktbranche, zet nu de volgende stap in de ontwikkeling van haar e-commerce door de krachten te bundelen met Food-X Technologies Inc, een toonaangevende, schaalbare, state-of-the-art software oplossing voor online supermarkten. Dit strategische en exclusieve partnerschap heeft tot doel de retailer te helpen bij het verbeteren van niet alleen de productiviteit en winstgevendheid van zijn besturingssysteem, maar ook de klantervaring, die steeds essentiëler wordt gezien de steeds groeiende vraag naar online voedingsbestellingen.

Carrefour België heeft zich sinds 2009 onderscheiden als pionier op het gebied van e-commerce in de voedingssector met de lancering van het online winkelplatform Carrefour Drive. Daarnaast kan het bedrijf verschillende innovaties op zijn conto schrijven, waaronder de ‘Simply You Box’, een maaltijdbox die gezonde en lekkere recepten combineert met online bestellen in een paar klikken, en ‘ShipTo’, de alom geprezen fiets bezorgingsdienst die beschikbaar is in Brussel, Antwerpen en Gent.

Deze diensten lijken een sterke weerklank te hebben gevonden bij de consument, aangezien steeds meer van hen gebruik maken van Carrefour e-commerce. Om op deze exponentiële groei te kunnen inspelen, moet Carrefour nu de capaciteit van zijn systeem verhogen. Daarom heeft het merk besloten een strategisch partnerschap aan te gaan met Food-X Technologies Inc., een marktleider in online retail oplossingen.

“Hoewel de coronavirus crisis de beweging zeker heeft versneld, hebben we in de loop van enkele jaren een groeiende vraag van de consument naar online winkelen gezien. Een geweldige klantervaring en geavanceerde operationele efficiëntie zijn nog essentiëler geworden. Deze samenwerking met een bedrijf met zoveel ervaring als Food-X Technologies Inc. zal Carrefour in staat stellen om haar leiderspositie in de digitale transitie in België duurzaam te bevestigen”, zegt François-Melchior de Polignac, CEO van Carrefour België.

In het kader van deze exclusieve overeenkomst zal Carrefour België gebruik maken van de oplossingen van Food-X om winkels een gecentraliseerde voorbereiding van online winkelbestellingen vanuit een nieuw distributiecentrum aan te bieden. Dit magazijn zal winkels beleveren die click & collect aanbieden, en zal ook zorgen voor levering aan huis, waardoor het hele grondgebied van België bediend kan worden. Dit zal het dus mogelijk maken om de online shopping service uit te breiden naar potentiële nieuwe klanten.

Naast deze operationele verbeteringen zal deze samenwerking ook de klant ten goede komen omdat de online ervaring wordt verbeterd en nieuwe functies worden aangeboden.

Voor de klanten betekent deze ontwikkeling concreet: – een groter assortiment; – een toename van het aantal complete bestellingen en in het geval van ontbrekende artikelen, meer relevante product substituties; – betere kwaliteit van verse producten; – een grotere capaciteit voor het klaarmaken van bestellingen; – – eenvoudige bestelling met nieuwe functionaliteiten; – duurzame leveringen met behulp van herbruikbare bakken;

“Als bedrijf met meer dan 20 jaar ervaring in online boodschappen doen, zijn we verheugd om samen te werken met Carrefour België en hen in staat te stellen de volgende stap te zetten op het gebied van online klantervaring en operationele uitmuntendheid”, kondigt Peter van Stolk, CEO van Food-X Technologies, aan.

Deze nieuwe online winkel oplossing zal naar verwachting medio 2021 volledig zijn geïmplementeerd en geïntegreerd in de klanteninterface van Carrefour België. In de tussentijd wordt uiteraard alles in het werk gesteld om de klanten via het huidige model te blijven bedienen.