Carrefour verdrievoudigt haar eigen vegetarisch assortiment

  • Carrefour breidt haar assortiment plantaardige alternatieven uit van 6 naar 19 referenties – • Carrefour verdrievoudigt daarmee het veggie-assortiment van haar eigen merken – • Nieuwe producten zijn onder andere smeerbare producten, sauzen en bereide maaltijden.

Als onderdeel van het Act For Food-platform streeft Carrefour naar concrete acties om beter te eten en het beste voor iedereen toegankelijk te maken. De Donderdag Veggiedag-campagne in samenwerking met de non-profit organisatie EVA bestaat uit een wekelijkse afspraak zodat iedereen zijn eetpatroon kan diversifiëren met behulp van vegetarische alternatieven. Om consumenten aan te moedigen om minstens één dag per week een uitgebalanceerde vegetarische maaltijd te kiezen, biedt Carrefour sinds 3 oktober 2019 een promotie aan: klanten genieten elke donderdag van een korting van 20% op een selectie van het veggie-gamma.

Een nieuw vegetarisch assortiment met enkele veganistische en BIO referenties

Het vegetarische assortiment van Carrefour bestond tot nu toe uit 6 referenties: 1 groenteschijven, 2 groenteballetjes, 2 mediterrane steaks, 1 nuggets. Carrefour voegt daaraan 13 nieuwe referenties toe: • De smeerbare producten: vegetarische alternatieven voor martino, bereide américain, vleessalade – • De bereide gerechten : vegetarische alternatieven voor vol-au-vent, chili, bereide sauzen (bolognaise) – • Smeerbare en voor het koken te gebruiken vegetarische alternatieven voor verse kaas – • De producten in plakjes en plantaardige alternatieven voor vleeswaren.

De eigen merkproducten van Carrefour doorlopen systematisch een ontwikkelingspanel waarin consumenten de producten testen, of het nu een nieuw recept is of een verbeterde receptuur. Het ontwikkelde assortiment is goedgekeurd door een consumentenpanel (dat vlees consumeert) dat het heeft getest volgens dezelfde normen als onze conventionele (niet-vegetarische) producten.

Het nieuwe veggie-gamma biedt ook drie BIO en veganistische referenties: een smeerbare kaas als alternatief voor verse kaas; een plantaardige melk op basis van cashewnoten verkrijgbaar in 3 smaken: puur, kruiden en peper.

Naast zijn eigen merk biedt Carrefour een breed assortiment dat ook is uitgebreid van 122 referenties in 2019 tot 134 referenties in 2020.