Cathay Pacific werkt samen met Beste chef van Azië voor Business-class maaltijden

Nieuwe Business Class maaltijd-service geeft passagiers meer keuze en flexibiliteit.  Cathay Pacific heeft eind vorig jaar een nieuwe stijl van dineren geïntroduceerd voor haar Business Class-passagiers die van Brussel naar Hongkong reizen. De nieuwe maaltijdservice is een innovatief concept om klanten meer keuze en flexibiliteit te bieden. Het nieuwe menu heeft niet alleen een groter aanbod aan gerechten, het werd bovendien ontwikkeld in samenwerking met een van Hongkong’s meest gevraagde chef-koks, May Chow. May richtte in Hongkong het Little Bao en het Happy Paradise restaurant op en in 2017 werd ze uitgeroepen tot Asia’s Best Female Chef.

Meer gerechten en meer flexibele tijden

De eigentijdse maaltijdservice biedt een nieuw à-la-cartemenu op vaste tijden. Passagiers in Business Class kunnen nu kiezen uit drie voorgerechten in plaats van één, waaronder soep, zes hoofdgerechten en drie desserts of een kaasplankje. Het menu biedt een breder scala aan gerechten dan ooit tevoren en bevat gezondere opties. Bovendien zijn er nu ook zowel westerse als Hongkong-favorieten verkrijgbaar, zoals bijvoorbeeld char siu-varkensvlees met eiernoedel, gekruide sojasaus, lente-ui en gember. Voor diegenen die een snel en lichter alternatief zoeken voor het à la carte menu, is een Express Meal beschikbaar. Voorbeelden van het menu zijn champignonroomsoep of warme farrosalade met venkel. Om meer keuze en flexibiliteit te bieden is een selectie van de populairste gerechten, zoals de signature burger van Cathay Pacific, en snacks ook tussen de vaste servicetijden beschikbaar. Ook deze kunnen gekozen worden als hoofdmaaltijd.

Een stille cabine: Om een stillere en rustigere cabineomgeving te creëren, voert het cabinepersoneel individuele gesprekken met de passagiers om de maaltijdbestellingen op te nemen. De hoofdmaaltijden worden vervolgens zorgvuldig aan boord opgemaakt en persoonlijk geserveerd om zowel de presentatie als de kwaliteit te verbeteren. De maaltijdcomponenten kunnen afzonderlijk worden verwarmd. Verder kunnen passagiers voortaan hun ontbijtkeuze via een bestelkaart selecteren voordat ze gaan slapen, zodat ze van maximale rust kunnen genieten.

Gepersonaliseerde service: James Ginns, Cathay Pacific Regional General Manager Europe, zei over de introductie van de service: “We hebben geluisterd naar onze klanten en we weten dat ze op zoek zijn naar meer keuze en flexibiliteit. Daarom verhoogt Cathay Pacific de lat voor de luchtvaartindustrie door sinds 2018 een nieuw business-inflight-dinerconcept te introduceren dat ons de mogelijkheid biedt om meer aandacht te besteden aan echte betrokkenheid en personalisatie.” De nieuwe maaltijdservice wordt sinds de zomer van 2018 geleidelijk geïntroduceerd op alle lange-afstandsvluchten van de airline. www.cathaypacific.com