Corendon vermindert plasticgebruik vakantiebestemmingen en vliegtuigen

100 toerismebedrijven tekenen voor minder plasticvervuiling ! Corendon is één van de 100 bedrijven en organisaties uit de toerismesector die gisteren de International Tourism Plastic Pledge ondertekende. De touroperator en luchtvaartmaatschappij zet zich hiermee in voor het verminderen van plasticvervuiling op vakantiebestemmingen en in vliegtuigen. MVO Nederland is initiatiefnemer en begeleidt de deelnemende bedrijven naar verdere stappen.

Voor de 600.000 single use plastics die Corendon jaarlijks aan boord van haar vliegtuigen en binnen de organisatie gebruikt, is een duurzaam alternatief gevonden. De touroperator reduceert hiermee het gebruik van plastic in 2019 met 90% en werkt toe naar 100% in 2020. Daarnaast is het gebruik van plastic aan boord van vliegtuigen al geringer omdat een à la carte menu wordt gehanteerd.

De Plastic Soup Foundation voerde samen met Corendon een scan uit om het plasticgebruik van de organisatie in kaart te brengen.

Anne Jet Niermeijer, MVO Manager bij Corendon: “Wij voelen ons ook verantwoordelijk voor wat er verder nog in de keten gebeurt. Hiervoor is samenwerking nodig met alle betrokken partijen. Het tekenen van de Plastic Pledge is de eerste stap. Belangrijker is dat we daadwerkelijk actie ondernemen en ook hotels en andere samenwerkingspartners hierin meenemen. Bewustwording van onze hotelpartners wat de impact is van het vele plasticgebruik is daarbij essentieel. Maar ook dat wij laten zien welke besparingen het verminderen ervan kan opleveren, in geld en milieu-impact.”