Curio Collection regionale uitbreiding met EOS Tulum

Hilton kondigt de ondertekening aan van het nieuwste Curio Collection-hotel in Mexico. Curio Collection by Hilton is eigendom van Grupo Dintsa, EOS Tulum en zal zich aansluiten bij een wereldwijde portefeuille van meer dan 90 unieke hotels en resorts in de hogere klasse. Het resort zal naar verwachting begin 2023 openen en gasten verwelkomen in de high-end, eco-chic vrijetijdsbestemming Tulum, met een toplocatie met uitzicht op de skyline van de Tulum ruïne en gemakkelijke toegang tot de witte, zandstranden en het ongerepte water van het schiereiland Yucatán.

“Wij zijn verheugd om samen met Grupo Dintsa te werken aan dit opmerkelijke project in de zeer gewilde vakantiebestemming Tulum. Met meer reizigers die hun volgende vakantie willen plannen, markeert de toevoeging van EOS Tulum een andere belangrijke ontwikkelingsmijlpaal nu we Hilton’s portfolio van merken van wereldklasse in de hele regio blijven uitbreiden”, aldus Mario Carbone, managing director of development, Mexico & Central America, Hilton.

EOS Tulum ligt op loopafstand van de archeologische vindplaats van Tulum en de stranden van Paraiso en Santa Fe en beschikt over 250 ruime kamers met verhoogde voorzieningen en afwerkingen. Er zullen ook branded Residences te koop zijn, met de mogelijkheid om deel te nemen aan het verhuurprogramma van het hotel. Het resort zal ook beschikken over een verscheidenheid aan eetervaringen, full-service specialiteitenrestaurants, unieke barconcepten en een chique sky lounge.

Naast de wereldberoemde stranden van Tulum kunnen gasten zich ontspannen in meerdere buitenzwembaden in het hele resort of zich laten verwennen in de op het terrein gelegen spa. Extra voorzieningen zijn o.a. een fitnesscentrum, een paddlebalveld, een minigolfbaan en meer dan 2.000 sq ft vergaderruimte, ideaal voor een breed scala aan sociale feesten of zakelijke evenementen.

“We kijken ernaar uit om gasten te verwelkomen in EOS Tulum met de warme gastvrijheid waar Mexico bekend om staat en die nieuwe en unieke lokale ervaringen biedt op een locatie met een rijke geschiedenis en natuurlijke schoonheid”, zegt Jenna Hackett, global brand head, Curio Collection by Hilton. “Het is een spannende tijd van groei voor Curio Collection, met name in het Caribisch gebied en Latijns-Amerika, waaronder de meest recente toevoegingen aan de collectie in Monterrey, Mexico en Cartagena, Colombia”.

Hilton heeft momenteel een portefeuille van meer dan 160 hotels en resorts in het Caribisch gebied en Latijns-Amerika, waaronder meer dan 70 hotels in Mexico. Het bedrijf blijft streven naar extra groeimogelijkheden in de regio en heeft momenteel een robuuste pijplijn van meer dan 110 hotels in het Caribisch gebied en Latijns-Amerika.