Europees merk Tivoli hotels & resorts opent in China

Het toonaangevende Portugese horecamerk Tivoli Hotels & Resorts, bekend om zijn cultureel erfgoed en oprechte verbinding met elke bestemming, diversifieert zijn portefeuille door het merk op de Chinese markt in de hoofdstad van de provincie Sichuan, Chengdu, te introduceren.

Chengdu dient als het economische, commerciële, financiële, transport- en communicatiecentrum van Zuidwest-China. Chengdu staat bekend om het aangename klimaat en het populaire eten en is de thuisbasis van de wereldberoemde fokkerij- en onderzoeksbasis voor reuzenpanda’s, die jaarlijks bijna 3,5 miljoen bezoekers aantrekt, samen met een schat aan historische bezienswaardigheden.

Het nieuwe project wordt gerealiseerd in samenwerking met Chengdu Qingyang Urban and Rural Construction Development Company Limited. De site ligt aan de zuidwestelijke rand van het commerciële en conventiecentrum van Chengdu International Intangible Cultural Heritage Exhibition Park, in het westelijke deel van Chengdu in de nabijheid van het Nancaoping Ecology Park en de 18-holes Tianfu Golf Club.

Chengdu International Intangoble Cultural Heritage Exhibition Park werd opgericht om culturele uitwisseling te bevorderen die wereldculturen in speciaal gebouwde tentoonstellingszalen laat zien. Interactieve ervaringen voor bezoekers zijn onder andere kunst- en ambachtelijke activiteiten zoals het snijden van papier en het schilderen van hout. Het hele jaar door worden in het park ook een aantal recreatieve en amusementsactiviteiten georganiseerd om de culturele diversiteit te vieren.

Tivoli Chengdu biedt 400 kamers in categorieën variërend van luxe kamers tot suites en service-appartementen. De dubbele accommodatie biedt acht dynamische eet- en drinkgelegenheden, waaronder de hele dag door dineren, een typische Chinese keuken, speciale eetgelegenheden, coffeeshops en een lounge- en barruimte. De gasten kunnen ook genieten van luxe spa- en fitnessfaciliteiten, een kinderclub en ultramoderne banket- en vergaderfaciliteiten.

Met een reis die teruggaat tot 1933 in Lissabon, breidde het merk zich uit van Portugal naar Brazilië en meer recentelijk naar Qatar. 2019 is het jaar dat een nieuw hoofdstuk opent met de eerste opening in Azië. De kosmopolitische sfeer en de lifestyle-aanpak van het merk worden nu ook in China aangeboden.