Greenweez, de on-line biowinkel, is klaar om België te verleiden

De online bio-specialist Greenweez zet haar expansie in Europa voort. Sinds midden mei kunnen ook Belgische consumenten bestellingen plaatsen in de online bio-winkel Greenweez.be, dat nu reeds 4.000 producten aanbiedt. Zo maakt Greenweez verantwoord consumeren toegankelijk voor iedereen, tegen eerlijke prijzen.

Verantwoord online winkelplezier in België

Gepassioneerd door natuur en milieu, richtte Romain Roy in 2008 Greenweez op om de toegang tot gezonde consumptie op de Franse markt te democratiseren. Zoals de laatste cijfers van Bioforum en Biowallonie laten zien, consumeren de Belgen ook steeds meer verantwoord en duurzamer. In 2018 was er een recordstijging, van 15 tot 20% van de uitgaven voor biologische producten in België. Om deze nieuwe golf van biologische consumptie in ons land te ondersteunen en te vergemakkelijken, heeft Greenweez een Belgische versie van zijn online platform gecreëerd. Deze biedt één van de grootste gamma’s biologische producten, sneller en eenvoudiger dan ooit, overal in België geleverd.

Voor Greenweez markeert deze lancering in België een nieuwe fase in de consolidatie van haar positie als Europese leider in de online verkoop van biologische producten. De aanwezigheid van Greenweez in België wordt ook geïnspireerd door de wens om een ​​breder publiek aan te spreken en dichter bij de klant te staan. Deze fysieke nabijheid maakt het mogelijk om de afgelegde afstanden te beperken, levertijden te verkorten en een deugdzaam lokaal ecosysteem te creëren.

Greenweez hecht duidelijk veel belang aan de lokale verankering. Deze Belgitude is ook vertegenwoordigd op alle niveaus. Het personeel is Belgisch, de logistieke partner is een Belgisch familiebedrijf, lokale leveranciers en producenten zijn bevoorrecht en Geenweez.be ondersteunt zoveel mogelijk jonge lokale merken. Daarnaast werd een partnership gesloten met een Belgische start-up die een technologische oplossing biedt waarmee de levering van verse producten (kaas, vlees, yoghurt, enz.) kan worden beheerd.

“Geëngageerd maar niet perfect”

Het merk stimuleert de consumptie van biologische en smakelijke producten en maakt ze voor iedereen toegankelijk dankzij eerlijke prijzen maar ook dankzij geografische beschikbaarheid, zowel in stedelijke als landelijke gebieden.

Simpele waarden en een positieve positionering, goed geïllustreerd door de slogan “Geëngageerd maar niet perfect”, zijn enkele van de kenmerken van Greenweez. Het beperken van de milieu-impact is een van de kernwaarden van het bedrijf. Dankzij 2.500 m² zonnepanelen werkt het magazijn voor 85% met hernieuwbare energie. Verpakkingen zijn allemaal biologisch afbreekbaar, met één uitzondering: noppenfolie, die wordt gebruikt om kwetsbare materialen te beschermen. Greenweez is actief op zoek naar een groener alternatief voor dit materiaal.

Bio laten leveren was nog nooit zo eenvoudig en snel

Het platform werkt volgens een klassiek e-commerce model. Biologisch winkelen van A tot Z op het internet is kinderspel geworden dankzij www.greenweez.be.

Greenweez levert droge voeding in heel België en zal na de zomer fruit, groenten en verse producten leveren in Brussel, Waals-Brabant, Vlaams-Brabant en delen van Namen en Henegouwen.

In totaal biedt de biologische online winkel al 4.000 producten aan van de afdelingen kruidenier, dranken, schoonheid en hygiëne, gezondheid en onderhoud. Greenweez is ook gespecialiseerd in segmenten als zero waste, glutenvrij, baby en lokale producten. Uiteindelijk zal Greenweez haar assortiment verder uitbreiden met als doel 6.000 producten te bereiken, waaronder vers fruit en groenten.

Zodra de bestelling door de klant op de site is geplaatst, wordt deze vanuit het depot, gelegen in Nijvel, naar de klant thuis of naar een afhaalpunt gestuurd. De levertijd bedraagt ​​momenteel 3 à 4 werkdagen, maar wordt binnenkort ingekort tot 1 dag.