Hamburg airport en Emirates presenteren A380-poort met drie instapbruggen

Hamburg airport is klaar om de Airbus A380 op een comfortabele manier te ontvangen. Alle benodigde bouwwerkzaamheden op de luchthaven Hamburg zijn afgerond en het vliegveld is klaar om het grootste passagiersvliegtuig ter wereld te behandelen. Vanaf 29 oktober 2018 is Emirates de eerste en enige luchtvaartmaatschappij die de A380 op lijndiensten vanuit Hamburg inzet. De dagelijkse rotatie met het Airbus vlaggenschip vervangt één van de twee dagelijkse Boeing 777-300ER diensten die thans bestaan ​​tussen de Hanzestad en de hub Dubai.

De inzet van dit iconische dubbeldekvliegtuig creëert een capaciteitstoename van meer dan 22 procent op deze route. Met een totaal aantal van 6090 stoelen per week in elke richting, biedt Emirates de zakenreizigers en vakantiegangers uit het noorden van Duitsland een nog grotere keuze aan reismogelijkheden naar Dubai en naar meer dan 150 bestemmingen daarbuiten.

In de nieuwe behandelingspositie kunnen de passagiers van de A380 gelijktijdig aan boord van het vliegtuig stappen via drie mobiele instapbruggen. In aanvulling op de bestaande dubbele slurven, heeft Hamburg een nieuwe toegang tot luchthavens gecreëerd, zodat de reizigers direct vanuit de terminal via de derde brug kunnen inschepen. De investeringskosten van de luchthaven voor de ontvangst van de A380 bedragen ongeveer 750.000 euro.

De Emirates A380 tussen Hamburg en Dubai biedt een totaal van 516 zetels – Inclusief Private First Class 14 Suites, 76 zetels in volledig flatbed Business Class op het bovendek en 426 zetels in de ruime Economy Class op het hoofddek. Met een vloot van momenteel 105 vliegtuigen is de luchtvaartmaatschappij verreweg de grootste A380-operator ter wereld. Alle A380’s van de Emirates worden bij Airbus in Hamburg gemonteerd, inclusief het aanzienlijk interieurwerk voor de cabine en de uiteindelijke kleuren.

Michael Eggenschwiler, CEO van Hamburg Airport: “Om comfortabel en snel aan boord van een Airbus A380 te stappen, is de derde passagiersbrug een vereiste. Daarom heeft het hele vliegveldteam hard gewerkt om deze bovendeksverbinding zo snel mogelijk te implementeren. Daarnaast werkt de luchthaven nog aan enkele structurele aanpassingen om de wachtruimte aan de poort uit te breiden en de paspoorcontroles te installeren voor vertrekkende passagiers.