Het eerste co-branded hotel van Jin Jiang International en Radisson Hotel group

Na de overname van de Groep door Jin Jiang International en het Sino-Cee Fund eind vorig jaar, hebben Radisson Hotel Group en haar aandeelhouders samen verschillende mogelijkheden geïdentificeerd om het werkelijke potentieel van de Chinese markt te realiseren. Er zijn belangrijke initiatieven gedefinieerd, waarbij de lancering van co-branded hotels een cruciaal onderdeel van het project is. Het Radisson Blu Hotel in Frankfurt in Duitsland is het eerste hotel dat samen met Jin Jiang International een co-branding kreeg.

Federico J. González Tejera, President & CEO van Radisson Hospitality AB en voorzitter van de Global Steering Committee for Radisson Hotel Group: “Wij willen de toonaangevende hotelmerken van Radisson Hotel Group graag aanbieden aan gasten, eigenaren en talenten over de hele wereld. De lancering van het eerste co-branded hotel met Jin Jiang International is een belangrijke mijlpaal in het bereiken van dit doel. De co-branded hotels hebben een mooie toekomst, met het potentieel om zich uit te breiden naar meer dan 30 eigendommen in de EMEA-regio – waaronder vijf Radisson Collection-hotels op belangrijke bestemmingen voor Chinese reizigers.”.

Chen Liming, vice-voorzitter van de raad van bestuur van Jin Jiang International: “China is de grootste reismarkt ter wereld geworden en biedt een schat aan mogelijkheden. Hotels met een gezamenlijke merknaam zijn gepositioneerd om niet alleen de bekendheid van onze Chinese en Radisson-merken in respectievelijk EMEA en China te verbeteren, maar ook om de uitwisseling van mensen tussen China en de rest van de wereld te bevorderen. We kijken ernaar uit om samen het beschikbare potentieel optimaal te benutten”.

Het Radisson Blu Hotel in Frankfurt in Duitsland is het eerste hotel uit de Radisson Hotel Group’s portfolio van meer dan 1.100 hotels dat samen met Jin Jiang International een co-branded hotel is geworden. De keuze voor Frankfurt lag voor de hand: Frankfurt is al jaren de nummer één bestemming in Duitsland voor Chinese toeristen. De aanwezigheid van de internationale luchthaven zorgt ervoor dat veel Chinese bezoekers hun reis in Frankfurt beginnen of eindigen. En bovendien biedt geen enkele andere regio in Europa meer directe vluchten naar China aan – iets wat vooral door Chinese investeerders wordt gewaardeerd. Het geeft het hotel ook de kans om het onlangs voltooide renovatieproject te presenteren, waardoor het nu het ideale moment is om Chinees sprekende gasten te verwelkomen.

In het nieuwe co-branded hotel vinden Chinees sprekende gasten en reizigers een reeks functies die ontworpen en samengesteld zijn om hen een uitstekende ervaring te bieden en hen zich thuis te laten voelen. Het nieuwe hotelaanbod omvat alle belangrijke momenten van het verblijf, van onderpand zoals menu’s en welkomstkaarten die beschikbaar zijn in het Chinees tot gasten die de mogelijkheid hebben om voor alles te betalen met Chinese Union betaalkaarten. In de gastenkamers maken kleine details zoals de verstrekking van waterkokers en een keuze aan Chinese thee een groot verschil. Gasten kunnen ook ontspannen tijdens het kijken naar Chinese televisiezenders of door het lezen van Chinese kranten, beschikbaar via de Radisson Blu One Touch app.

Het Radisson Blu Hotel, Frankfurt beschikt ook over een reeks nieuwe Food & Beverage-opties voor Chinees sprekende reizigers. Het heeft traditionele gerechten zoals congee, noedels en wontons toegevoegd aan de selectie beschikbaar als onderdeel van de dagelijkse ontbijtservice. Er zijn nu Chinese maaltijden in het restaurant van het hotel, Welcome Corner en op de menu’s van de roomservice – met inbegrip van Shanghai noedels, Hainanse kippenrijst en Singapore Laksa. Gasten kunnen ook genieten van een speciale welkomstceremonie bij het inchecken.

Als onderdeel van de voorbereiding op de opening van het hotel, werd eerder dit jaar een talentenuitwisselingsprogramma uitgerold. Een team van medewerkers – waaronder chef-koks, reserveringsmanagers en anderen – van de hotels en kantoren van de Radisson Hotel Group bracht drie maanden door in Shanghai met als doel een echte Chinese ervaring in Europese hotels te bieden. In ruil daarvoor brengt een Chinees team tijd door in Europa om meer inzicht te krijgen in de Europese gastvrijheid.

Om het boekingsproces voor Chinees sprekende reizigers te vergemakkelijken, worden vanaf 30 juni 2019 53 hotels van de Radisson Hotel Group aangeboden op het WeHotel Platform, het wereldwijde hotelreserveringsplatform van Jin Jiang International. De overige accommodaties zullen tegen het einde van het jaar ook beschikbaar zijn. Als onderdeel van deze samenwerking werken Radisson Rewards en WeHotel Prime, Jin Jiang’s high-end hotel loyaliteitsprogramma, samen om gelokaliseerde, in-hotel voordelen te bieden aan de leden van beide programma’s.