Hilton CEO: op weg naar de meeste luxehotels in de geschiedenis van het bedrijf te openen!

Hilton President en CEO Chris Nassetta kondigde aan dat het bedrijf op schema ligt om in 2019 meer luxe eigendommen te openen dan in enig vorig jaar van zijn 100-jarige geschiedenis, met zeven hotels die naar verwachting tegen het einde van het jaar zullen openen – naast vier openingen eerder dit jaar – in alle luxemerken: Waldorf Astoria Hotels & Resorts, LXR Hotels & Resorts en Conrad Hotels & Resorts.

Hilton’s huidige en verwachte luxe openingen in 2019, die de 65 bestaande luxe eigendommen aanvullen, omvatten: Waldorf Astoria: Waldorf Astoria Dubai International Financial Centre, Waldorf Astoria Los Cabos Pedregal en Waldorf Astoria Maldives Ithaafushi, LXR: The Biltmore, Mayfair in Londen en Zemi Beach House Resort & Spa in Anguilla; Conrad: Conrad Hangzhou Tonglu, Conrad New York Midtown, Conrad Shenyang, Conrad Tianjin en Conrad Washington, DC.

Dit recordjaar markeert het begin van een indrukwekkend momentum voor de luxecategorie van Hilton en is het resultaat van meer dan een decennium van strategische investeringen en planning. Na deze openingen omvat de luxepijplijn van Hilton meer dan 30 eigendommen, waarvan er ongeveer 25 naar verwachting tot 2025 open zullen gaan.

“Na meer dan een decennium van aanscherping van Hiltons luxeaanbod en investeringen in belangrijke markten over de hele wereld, gaan we een zeer spannende fase voor deze categorie in”, zegt Martin Rinck, executive vice president en global head, Luxury & Lifestyle Group, Hilton. “In de komende vijf jaar, te beginnen met de openingen van dit jaar, zullen we het positieve effect van onze inspanningen zien. We zijn ervan overtuigd dat onze verbazingwekkende portefeuille van onroerend goed de luxe reizen voor Hilton – en voor de hele sector – opnieuw zal uitvinden.

Meer dan een decennium in de maak:

Luxe werd een topprioriteit voor Hilton toen Nassetta in 2007 de functie van President en CEO overnam en de bedrijfsstrategie van het bedrijf opnieuw richtte op een organische groei. Het Hilton-leiderschap stippelde een strategie voor luxe groei uit en concentreerde zich op twee prioriteiten: het verfijnen van de twee belangrijkste luxemerken: Waldorf Astoria en Conrad, om zo tegemoet te komen aan de specifieke behoeften van de klant, en het brengen van de merken naar gediversifieerde markten. Vorig jaar ontdekte Hilton een kloof tussen onafhankelijke luxehotels en lanceerde LXR, het derde luxemerk van Hilton, om klanten te voorzien van een portfolio van onderscheidende, iconische hotels en resorts – vol karakter en individualiteit – ondersteund door een commerciële motor van wereldklasse.

“Hilton was een van de eersten die voorspelde dat luxe reizen de komende jaren over de generaties en markten heen van start zou gaan – en we wilden vooroplopen bij de heruitvinding ervan”, aldus Ian Carter, president, Global Development, architectuur, design en bouw, Hilton. “De ontwikkeling in de luxe ruimte heeft tijd en middelen nodig om het goed te doen. Onze doordachte en doelgerichte aanpak stelde ons in staat om Hilton’s luxeaanwezigheid wereldwijd te laten groeien – in veel gevallen met de bouw van nieuwe eigendommen tot spectaculaire verbouwingen.”.

Groeiende wereldwijde distributie:

Als onderdeel van deze organische groeistrategie werkt het Hilton’s luxe ontwikkelingsteam samen met sterke eigendomsgroepen om markten te selecteren en de aanwezigheid van het betreffende merk aan te passen. In het afgelopen decennium hebben Hilton en zijn partners de wereldwijde aanwezigheid van de luxecategorie uitgebreid van 15 naar 29 landen en gebieden, en ze blijven de portefeuille uitbreiden met een fijnmazige pijplijn van meer dan 30 ondertekenaars in diverse regio’s en markttypen.

Waldorf Astoria groeit en omvat meer resortbestemmingen, zoals Los Cabos, Mexico en de Malediven, en bouwt aan een aanwezigheid in meer belangrijke stedelijke markten zoals Londen (opening gepland in 2021), San Francisco (geplande opening in 2022) en Miami (opening gepland in 2024). Het merk Conrad, dat geconcentreerd is in de regio Azië-Pacific, wint aan kracht in andere delen van de wereld, waaronder de VS, waar het onlangs deals tekende in Nashville (verwachte opening in 2021) en Orlando (verwachte opening in 2022) en een vlaggenschip in Washington, D.C. LXR wint aan snelheid in een verscheidenheid van markten met toevoeging van Anguilla’s Zemi Beach resort van wereldklasse en het verfijnde Biltmore Mayfair in Londen.

Hilton en zijn eigendomspartners blijven het luxeaanbod van het bedrijf verhogen en uitbreiden. De Waldorf Astoria hotels in New York en Las Vegas, evenals de Conrad in Miami, behoren tot de Hilton luxe eigendommen die aanzienlijke renovaties ondergaan om het design en de eigendomservaring te verbeteren. Daarnaast heeft Hilton in toenemende mate geïnvesteerd in zijn luxueuze woonportefeuille, die nu meer dan 2.800 eenheden over 22 objecten omvat.

Hilton’s luxe voordeel:

Hilton heeft het afgelopen decennium ook aanzienlijke investeringen gedaan in zijn commerciële diensten voor de luxecategorie, die bijdroegen aan het aantrekken van nieuwe eigenaren en het verbeteren van de prestaties van de bestaande luxe eigendommen.

Het bedrijf breidde zijn talentenbank uit tot alle bedrijfs- en vastgoedfuncties, wat leidde tot de ontwikkeling van de beste middelen en oplossingen die de winst en de efficiëntie voor eigenaars verhogen. Hilton huurde experts in om zijn design en architectuur, luxevoedingsmiddelen en -dranken, en marketingaanbod te innoveren, en verdubbelde zijn luxeverkoopteam met een focus op groepsaccounts en tijdelijke verkopen, en een data- en analysefunctie van meer dan 150 teamleden gecreëerd om de gastervaring verder te personaliseren en aan te passen.

“Ons succes is echt te danken aan onze mensen”, aldus Rinck. “We blijven de beste talenten uit de branche in dienst nemen die ervoor zorgen dat Hilton-luxe, vandaag en morgen, concurrerend is in het reislandschap.

.