Hilton definieert nieuwe standaard van hotelreinheid

Hilton CleanStay met Lysolbescherming’ Verwacht voor de lancering in juni 2020. Hilton kondigt een nieuw programma aan om een industriedefiniërende standaard van reinheid en desinfectie te verzorgen in alle Hilton-brands wereldwijd. Als eerste in de hotelbusiness zal Hilton samenwerken met RB, maker van Lysol en Dettol, en overleggen met de Mayo Clinic om verhoogde processen en teamlidtraining te ontwikkelen om Hilton gasten van een nog schoner en veiliger verblijf, van de check-in tot de check-out, te laten genieten.

Hilton CleanStay met Lysol-bescherming, zoals het programma in Noord-Amerika zal worden genoemd, zal een rigoureus systeem zijn dat de vertrouwde knowhow en wetenschappelijke benadering van RB’s reinigingspraktijken en productaanbod omvat. Experts van het Mayo Clinic’s Infectie Preventie en Controle team zullen adviseren en helpen bij het verbeteren van Hilton’s reinigings- en desinfectieprotocollen.

Hilton CleanStay zal voortbouwen op de toch al hoge normen van huishouding en hygiëne bij de Hilton-eigendommen over de hele wereld, waar momenteel reinigingsproducten van ziekenhuiskwaliteit en verbeterde protocollen in gebruik zijn. Het doel van Hilton CleanStay is om gasten zekerheid en gemoedsrust te bieden wanneer ze in een van de meer dan 6.100 eigendommen van Hilton verblijven die 18 merken vertegenwoordigen. Het initiatief creëert een focus op netheid die zichtbaar zal zijn voor de gasten gedurende hun hele verblijf – in hun gastenkamers, restaurants, fitnessruimtes en in andere openbare ruimtes.

Hilton CleanStay is ontwikkeld om te voldoen aan de veranderende verwachtingen van de consument tijdens de COVID-19 pandemie. Uit onderzoek blijkt dat consumenten zich tijdens hun reis meer zorgen maken over de hygiëne, en het vertrouwen in de hygiënestandaarden zal van cruciaal belang zijn om de reis weer op gang te brengen.

“Onze eerste prioriteit is altijd de veiligheid van onze gasten en teamleden geweest”, aldus Christopher J. Nassetta, voorzitter en CEO van Hilton. “Hilton CleanStay bouwt voort op de best practices en protocollen die we de afgelopen maanden hebben ontwikkeld, zodat onze gasten bij ons kunnen uitrusten en zich kunnen concentreren op het genieten van de onvergetelijke ervaringen die we te bieden hebben – terwijl we onze teamleden die in de frontlinie van de gastvrijheid staan, beschermen”.

RB zal het belangrijkste talent en de Lysol-experts op het gebied van hygiëne en desinfectie in het meerjarig samenwerkingsverband brengen, met meer dan 130 jaar op wetenschap gebaseerde research en thought leadership ter ondersteuning van bewustwording, training en opleiding, en productlevering en -systemen. RB en Hilton onderzoeken ook de mogelijkheden om het programma uit te breiden tot een wereldwijd samenwerkingsverband.

De Mayo Clinic en Hilton delen een gezamenlijke geschiedenis. Laat in het leven werd Conrad Hilton een Mayo Clinic patiënt en supporter. In 1972 hielp de donatie van 10 miljoen dollar van Hilton bij de lancering van het Conrad N. Hilton Building for Laboratory Medicine, het eerste gebouw in het Mayo-complex dat speciaal voor de laboratoriumgeneeskunde was ontworpen. Het gebouw opende op 18 oktober 1974 en maakt nog steeds deel uit van de Mayo Clinic campus in Rochester, Minn. Mayo Clinic, het meest vooraanstaande ziekenhuissysteem in de Verenigde Staten, zal zijn ervaring en expertise aanwenden om Hilton hotels te adviseren over reinigingsprotocollen, trainingsprogramma’s en kwaliteitsborging. Met de hulp van medische en technische experts van de Mayo Clinic herschrijft Hilton zijn reinigingsprotocollen om de beste praktijken in ziekenhuishygiënestandaarden te vertalen naar hotelgastenkamers. Medische experts van het Mayo Clinic COVID-19 Response Team zullen ook adviseren over nieuwe technologieën en benaderingen, helpen bij de ontwikkeling van trainingen en een rigoureus kwaliteitsborgingsprogramma opstellen.

Terwijl de volledige details voor het programma nog in ontwikkeling zijn en naar verwachting binnenkort zullen worden aangekondigd, omvatten de normen voor het hotelmerk die worden overwogen: – Hilton CleanStay Room Seal – 10 High-Touch, Deep Clean Areas – De-clutter papiervoorzieningen – Focus op fitnesscentra – Clean en Clean Again – Guest-Accessible Desinfecting Wipes – Contactloze Check-In – Innovatieve desinfectietechnologieën.

Gedurende het nieuwe reinigingsproces worden de hotelteamleden voorzien van persoonlijke beschermingsmiddelen en een verbeterde training om hun welzijn te beschermen en tegelijkertijd ongeëvenaarde Hilton-gastvrijheid te blijven bieden.