Hilton groeit boven mijlpaal van 1 miljoen kamers

In een jaar als geen ander groeit Hilton naar Milestone 1 Miljoen Kamers en reageert op de wereldwijde pandemie met innovaties voor gasten en groepen. Het iconische hotelbedrijf blijft met succes door de crisis navigeren en leidt de industrie in de herstelinspanningen.

In een jaar waarin de reisindustrie geconfronteerd werd met uitdagingen als nooit tevoren, heeft Hilton de storm doorstaan door trouw te blijven aan het doel van de stichting – de aarde te vullen met het licht en de warmte van de gastvrijheid. Toen de COVID-19 pandemie ongekende uitdagingen voor de reis- en toerisme-industrie creëerde, ontwikkelde Hilton toonaangevende gastinnovaties, bereikte het aanzienlijke groeimijlpalen en bleef het een positieve invloed hebben op gemeenschappen over de hele wereld. Zelfs toen het bedrijf de grootste test in zijn 101-jarige geschiedenis onderging, stelde het veerkrachtige, kapitaalkrachtige bedrijfsmodel van Hilton het bedrijf in staat om in het vierde kwartaal op organische wijze de mijlpaal van 1 miljoen kamers te bereiken.

Drie van de hotels die het bedrijf over deze belangrijke drempel hielpen, schetsen een beeld van het wereldwijde groeiverhaal van Hilton: Hilton Garden Inn Umhlanga Arch in Zuid-Afrika, dat de uitbreiding van het bedrijf naar Afrika illustreert; Tru by Hilton Savannah Airport, dat de kracht van het snelst groeiende nieuwe merk in Hilton’s portfolio laat zien; en de Hilton Garden Inn Guizhou Maotai Town in China, dat de ambitieuze groeidoelstellingen van het bedrijf in de APAC-markt helpt verwezenlijken. Ondertussen blijft de totale ontwikkelingspijplijn van Hilton sterk, met 2.640 hotels en meer dan 408.000 kamers wereldwijd*.

“Het is een jaar geleden dat we nog nooit eerder een dergelijk bedrijf hebben gehad, maar zelfs in het licht van de ongelofelijke uitdagingen hebben onze teamleden en -eigenaren bewezen dat reizen een onstuitbare kracht is”, aldus Chris Nassetta, president & CEO van Hilton. “Dankzij hun grit en vastberadenheid heeft Hilton een verschil gemaakt in het leven van zovelen en beïnvloedde het op een positieve manier gemeenschappen in een tijd waarin onze gastvrijheid meer dan ooit nodig is – we kijken er dan ook naar uit om samen in het komende jaar nog meer betekenisvolle herinneringen te creëren”.

In de loop van 2020 heeft Hilton, in samenwerking met de hoteleigenaren, innovatieve en zinvolle manieren gevonden om zich aan te passen aan de veranderende behoeften van zijn gasten, teamleden en gemeenschappen:

Ervaring van gasten

De pandemie veranderde snel het gedrag, de prioriteiten en de zorgen van de gasten. Hilton reageerde met een snelle start, gegrond in meer dan een eeuw van gastvrijheidskennis om reizigers gerust te stellen.

Een van de innovaties:

-Launched Hilton CleanStay™, een industriebepalende standaard voor reinheid en desinfectie in samenwerking met RB, maker van Lysol en Dettol en in overleg met Mayo Clinic.

-Ervaringen met vergaderingen en evenementen worden herontworpen met een nieuwe standaard voor netheid en klantenservice bij evenementen ‘Hilton Event Ready met CleanStay™.

-Gewijzigd annuleringsbeleid en initiatieven om Hilton Honors leden nog meer flexibiliteit te bieden, waaronder status- en puntenuitbreidingen.

-Gecreëerde mogelijkheden voor Hilton Honors leden om te reageren op de wereldwijde pandemie door het doneren van hun Points om te zetten in geld en directe steun aan organisaties, waaronder World Central Kitchen, Clean the World, Project Hope of Direct Relief.

-Alternatieve opties voor werken op afstand door de lancering van WorkSpaces door Hilton in de VS, Canada en het Verenigd Koninkrijk.

-Vervolg op de gratis Hilton Honors app, waarmee gasten hun ervaring kunnen personaliseren met de mogelijkheid om hun kamer te kiezen, digitaal in en uit te checken en hun telefoon als digitale sleutel te gebruiken. Gasten hebben nu de digitale sleutel van Hilton om wereldwijd meer dan 100 miljoen deuren te openen.

-Voor de eerste keer ooit, DoubleTree by Hilton’s officiële chocolade chip cookie recept, gasten kunnen nu een thuisversie van deze iconische reistraditie maken.

Reactie op Communities

Hilton bleef op zoek naar inventieve manieren om tegemoet te komen aan enkele van de meest kritische, directe behoeften van de gemeenschappen waar het bedrijf actief is.

-Gepartnerd met American Express om tot 1 miljoen hotelkamernachten in de VS te doneren voor eerstelijns medische professionals die de strijd tegen COVID-19 leiden.

-Uitgebreid partnerschap met American Express donatie van American Express van $1 miljoen aan World Central Kitchen, om gezonde, vers bereide maaltijden te verstrekken aan de eerstelijns gezondheidszorgberoepen die in locaties verbleven van Hilton in steden over de V.S. tijdens hun strijd tegen de coronaviruspandemie.

-uitgebreide Hilton’s gastvrijheid om de reisindustrie te helpen de wereldwijde pandemie te overwinnen, inclusief het delen van talloze verhalen van teams over de hele wereld die elkaar ondersteunen en hun gemeenschappen helpen.

-Ondersteuning Hilton Teamleden tijdens hun virtuele en externe vrijwilligerskansen, o.m. tijdens het jaarlijkse Hilton Effect Week vrijwilligersevenement en via innovatieve partnerschappen met groepen zoals Clean the World, Meals on Wheels en meer.

-Herinzet voor de Travel with Purpose 2030 Goals om de ecologische voetafdruk van het bedrijf te halveren en de investeringen in de sociale impact wereldwijd te verdubbelen. Deze inspanningen hebben ertoe geleid dat Hilton voor het tweede achtereenvolgende jaar op de Dow Jones Sustainability Indices is uitgeroepen tot de wereldwijde marktleider op het gebied van duurzaamheid.

Voortzetting van de wereldwijde groei en expansie

Hilton hield de droom om te reizen levendig door het openen van spannende nieuwe eigendommen over de hele wereld.

-Belangrijke toevoegingen aan de robuuste pijplijn van Hilton, waaronder Waldorf Astoria Monarch Beach Resort & Club en Resorts World Las Vegas (met Hilton Hotels & Resorts, Conrad Hotels & Resorts en LXR Hotels & Resorts merken) in Amerika, Conrad Abu Dhabi Etihad Towers in EMEA en Waldorf Astoria Tokyo Nihonbashi en Hilton Singapore Orchard in APAC.

-Nieuwe opmerkelijke openingen over de hele wereld, waaronder Conrad Punta de Mita in Amerika en Susona Bodrum, LXR Hotels & Resorts in EMEA, Hilton Goa Resort en Hilton Okinawa Sesoko Resort in APAC.

-Lancering Tempo by Hilton, een verheven en laagdrempelig lifestylemerk dat doordacht design, efficiënte service en spannende partnerschappen biedt. Bereiken van opmerkelijke mijlpalen waaronder het 600e DoubleTree by Hilton.