Hilton richt zijn pijlen op groei in Thailand

Het toonaangevende wereldwijde hotelbedrijf Hilton heeft aangekondigd dat het in 24 maanden tot 2.000 kamers wil converteren in Thailand, met een focus op zijn full service-merken Hilton Hotels & Resorts en DoubleTree by Hilton, evenals op het servicemerk Hilton Garden Inn.

Na een van de meest uitdagende jaren in de sector, toonden de recente resultaten van Hilton voor het jaar 2020 tekenen van optimisme in de ontwikkelingsactiviteit wereldwijd, met conversiecontracten voor Hilton over de hele wereld die met meer dan 30 procent stegen ten opzichte van het voorgaande jaar. Met de impact van de wereldwijde pandemie op de Thaise economie, ondersteund door recente projecties van toerisme dat terugkeert naar het niveau van voor de pandemie tot drie jaar later, gekoppeld aan een verhoogde digitale adoptie in alle sectoren die ontstond als gevolg van beperkte bewegingsvrijheid en een verhoogde wens voor contactloze interacties, kunnen onafhankelijke hoteleigenaars profiteren van de rebranding van hun hotels met Hilton om gebruik te maken van de sterke commerciële motoren en toonaangevende technologische oplossingen van Hilton.

De afgelopen jaren heeft Hilton een aantal belangrijke contracten gesloten in Thailand, waarmee de weg wordt geëffend voor de marktintroductie van het servicemerk Hilton Garden Inn, dat in het laatste kwartaal van dit jaar wordt geopend in Phuket, en voor het debuut van het lifestylemerk Canopy by Hilton in het land in 2023. Met het grootste portfolio van Hilton in Zuidoost-Azië met 11 hotels verdeeld over vier merken en nog eens acht in de pijplijn, waarbij twee nieuwe merken hun intrede zullen doen op de markt, is Thailand klaar voor een betekenisvolle groei in de komende jaren.

“Hoezeer we ook getuige blijven van de impact van de wereldwijde pandemie op de reisindustrie, over de hele linie zijn we optimistisch over herstel op de middellange tot lange termijn, eerst door middel van binnenlandse reizen die op de voet gevolgd zullen worden door wat volgens ons een exponentiële opleving in het internationale reisverkeer zal zijn naarmate de reisgrenzen zich op een veilige en voorzichtige manier heropenen. Onze toewijding aan Thailand blijft ongewijzigd: in al onze hotels in Zuidoost-Azië en Thailand blijven we prioriteit geven aan het welzijn en de veiligheid van onze gasten en teamleden, terwijl we ervoor zorgen dat we het hoogste niveau van gastvrijheid bieden aan iedereen die onze deuren passeert.” aldus Paul Hutton, vice president, operations, Hilton in Zuidoost-Azië.

Hilton is momenteel actief op vijf locaties in Thailand-Bangkok, Phuket, Koh Samui, Hua Hin en Pattaya. Deze eigendommen voeren de vlag van Hilton’s volledige gamma van luxe, full service en gerichte service portfolio’s, waaronder Waldorf Astoria Hotels & Resorts, Conrad Hotels & Resorts, Hilton Hotels & Resorts, DoubleTree by Hilton en Hilton Garden Inn.