Holiday Inn bouwt verder op 70 jaar vertrouwd reizen

Nieuwe hotels over de hele wereld openen nu hun deuren. Het Holiday Inn® merk van IHG® Hotels & Resorts heeft in zijn bijna 70-jarige geschiedenis wereldwijd honderden miljoenen gasten bediend en is een van de meest herkende en vertrouwde reismerken ter wereld. In feite herkent 95 procent van de reizigers het Holiday Inn merk met naar schatting twee mensen die elke seconde inchecken voor een verblijf (gegevens per ultimo 2019).

De Holiday Inn Brand Family ( deze omvat Holiday Inn Hotels & Resorts®, Holiday Inn Express® en Holiday Inn Club Vacations®. In 2020 opende Holiday Inn Express 136 nieuwe hotels en tekende 132 nieuwe hotels en Holiday Inn Hotels & Resorts opende 32 hotels met 48 ondertekeningen.) goed voor 60 procent van de totale openingen van IHG in 2020, en de helft van alle nieuwe ondertekeningen, en beschikt momenteel over een van de grootste wereldwijde pijplijnen met bijna 1.000 nieuwe accommodaties in ontwikkeling. Vorig jaar opende het Holiday Inn merk alleen al 32 hotels, waardoor het totale hotelbestand van het merk op 1.248 kwam, terwijl 48 nieuwe hotelcontracten de wereldwijde pijplijn op 262 brachten.

Jen Gribble, Senior Vice President, Global Mainstream Marketing, IHG: “Holiday Inn heeft een geschiedenis die niet kan worden gerepliceerd of geëvenaard. Waar reizigers zich ook bevinden, ze weten dat ze op Holiday Inn kunnen rekenen voor een consistent verblijf van hoge kwaliteit en, wanneer ze aankomen in een nieuw pand, een eerste indruk die even goed is als of zelfs beter dan hun vorige. Terwijl de reiswereld zich herstelt en we het volgende hoofdstuk schrijven voor dit iconische merk, werken we samen met onze eigenaars om ontwerpen tot leven te brengen die altijd een onvergetelijke gastenervaring bieden, verankerd in aantrekkelijke en gepaste restaurant- en baropties, en ons concurrentievoordeel te laten gelden met service die geworteld is in echte gastvrijheid.”

Het (niet zo) geheim van het succes van het Holiday Inn merk is altijd geweest om de behoeften van het reizende publiek bovenaan te houden bij voortdurende innovatie en het bieden van hoge waarde voor hoteleigenaars. In de afgelopen jaren heeft IHG het merk door middel van verschillende initiatieven verbeterd en verder ontwikkeld:

– De volgende generatie van het H4-ontwerp, gecreëerd met het comfort en de behoeften van de reizigers in gedachten. Het ontwerp is aanpasbaar en flexibel aan de voorkeuren, reisstijl en reisdoel van elke gast tijdens de duur van hun verblijf, wat zorgt voor een boeiende verblijfservaring.

– Het transformerende Open Lobby concept dat alle publieke ruimtes – van de receptie tot het restaurant, de bar en de lounge – samenbrengt in één open ruimte met een eigentijdse uitstraling. In elke Holiday Inn lobby in elke uithoek van de wereld worden reizigers hartelijk verwelkomd met de kenmerkende oprechte gastenservice van het merk, die al tientallen jaren een glimlach op het gezicht van de gasten tovert.

– Meerdere restaurant- en barconcepten die voldoen aan de verwachtingen van de gasten, passen bij verschillende markttypes en kunnen worden aangepast aan de beschikbare ruimte: – Burger Theory™ levert een betere hamburgerervaring die leuk en boeiend is met burgers die je naar hartenlust kunt aanpassen, ambachtelijke bieren van de tap, energieke service en een levendige, energieke ambiance. -Toast to Toast™ is ontworpen voor kleinere hotels met een toonbankmodel en een gestroomlijnde keuken, die lekker eten en een gevarieerd barmenu biedt in een ontspannen en pretentieloze sfeer die is ontworpen om gasten te verwelkomen en mensen samen te brengen.

– Doordachte details zijn geïntegreerd in de gastenkamer om een goede nachtrust te garanderen. Gasten kunnen zich opladen met overvloedige stroom- en connectiviteitspunten, en de kenmerkende Welcome Nook biedt multifunctionele opbergruimte zodat gasten kunnen uitpakken op een manier die voor hen werkt.

Bijna 80 Holiday Inn hotels in de VS zijn momenteel uitgerust met het nieuwe H4-ontwerp en in Europa wordt het Open Lobby-concept in 90 procent van de vestigingen toegepast. Tientallen hotels in de VS en Canada zijn momenteel uitgerust met de nieuwe Toast 2 Toast- en Burger Theory-concepten. Het effect van deze extra investeringen is nu al duidelijk: de wereldwijde gasttevredenheid van het Holiday Inn merk is aanzienlijk verbeterd.

Wanneer gasten klaar zijn om opnieuw te reizen, nodigt IHG hen uit om de nieuwste Holiday Inn designelementen te bekijken in eigendommen over de hele wereld. Enkele van de nieuwste en meest opwindende locaties die in 2020 werden toegevoegd zijn het Holiday Inn & Suites Pigeon Forge Convention Center (Tennessee, VS); Holiday Inn Indianapolis – Airport Area N (Indiana, VS); Holiday Inn Hotel & Suites Shin Osaka (Japan); Shanghai Nanjing Road (China); Den Haag – Voorburg (Nederland); Holiday Inn Johor Bahru City Centre (Maleisië); en Holiday Inn Boekarest -Times, het eerste van het merk in Roemenië.