Holiday Inn merken nemen vlucht op luchthavenlocaties in Europa

Nieuwe contracten en openingen tonen ruime groeimogelijkheden voor IHG Hotels & Resorts’ Essentials-merken. IHG® Hotels & Resorts, een van ‘s werelds grootste hotelondernemingen, kondigt de aanhoudende groei aan van twee van haar geliefde wereldwijde merken – Holiday Inn Hotels & Resorts en Holiday Inn Express – na een vlaag van contracten en openingen op luchthavenlocaties in heel Europa.

Deze recente groei bewijst het blijvende vertrouwen van eigenaars in deze merken, die deel uitmaken van de Holiday Inn Brand Family, en ondersteunt rechtstreeks de ambitie van IHG Hotels & Resorts om op lange termijn uit te breiden in een groot aantal Europese steden naarmate het herstel van de sector zich doorzet. De Holiday Inn Brand Family is wereldwijd bekend en blijft ook de eerste keuze voor gasten, met naar schatting twee mensen per seconde die, vóór de pandemie, inchecken voor een verblijf in Holiday Inn Hotels & Resorts, Holiday Inn Express of Holiday Inn Club Vacations-woningen over de hele wereld.

Een momentopname van de recente groei van IHG Hotels & Resorts op luchthavenlocaties:

– Spanje: Holiday Inn Express Madrid Airport is getekend in samenwerking met Bartila en zal eind 2023 worden geopend, met 156 gastenkamers, een restaurant en bar, en een buitenzwembad. In Sevilla zal het onlangs getekende Holiday Inn Express Sevilla Airport zijn deuren openen in 2023. Dit hotel, een project in samenwerking met Cayman Group, zal 146 gastenkamers bieden.

– Italië: Het 224 kamers tellende Holiday Inn Express Rome – Airport zal in 2023 openen via een franchiseovereenkomst met Caltagirone Group en Borealis Hotel Group. Het hotel is gelegen in het winkel- en zakencentrum Parco Leonardo, biedt gemakkelijk toegang tot de internationale luchthaven Fiumicino Rome en ligt op slechts 25 minuten rijden van het hart van de Italiaanse hoofdstad.

– Turkije: IHG is een samenwerking aangegaan met Asal Grup Otomotiv İnşaat Ticaret A.Ş. voor Holiday Inn Express Ankara Airport dat gepland staat voor opening in 2022. Het pand met 122 kamers is IHG’s eerste Holiday Inn Express in Ankara en ideaal gelegen voor de internationale luchthaven van de hoofdstad.

– Frankrijk: Gelegen aan de Franse Rivièra is Holiday Inn Express Nice – Grand Arenas geopend in samenwerking met HPVA. Het hotel ligt op minder dan vijf minuten met de tram van de luchthaven Nice Côte d’Azur en op slechts 10 minuten van het stadscentrum. Het hotel maakt deel uit van een dual-branded eigendom naast het Crowne Plaza Nice – Grand Arenas.

– Ierland: Holiday Inn Dublin Airport is onlangs geopend in de Ierse hoofdstad in samenwerking met eigenaar groep JMK. Het nieuw gebouwde hotel heeft 421 kamers en ligt op slechts 10 minuten van de terminals van Dublin Airport en op korte afstand van het Guinness Store House en de Old Jameson Distillery in de stad.

Met 282 geopende hotels (46.301 kamers) in heel Europa en nog eens 24 hotels in de ontwikkelingspijplijn is Holiday Inn het meest erkende hotelmerk ter wereld. Holiday Inn is er trots op mensen samen te brengen voor momenten die ertoe doen en streeft ernaar het wereldwijde baken te zijn van mainstream reizen dat zich inzet voor zinvolle verbindingen voor iedereen. Holiday Inn werd onlangs verkozen tot het meest vertrouwde merk in reizen door Amerikaanse consumenten in een onderzoek van Morning Consult.

Holiday Inn Express werd in 1991 opgericht om de conventies in de reisindustrie uit te dagen met een geloof in de kracht van eenvoudig, slim reizen. Het merk richt zich tot slimme, snuggere reizigers die altijd onderweg zijn en twee stappen vooruit willen zetten. Het merk heeft 282 open hotels (36.538 gastenkamers) in heel Europa met nog eens 31 hotels in de ontwikkelingspijplijn. Wereldwijd heeft de Holiday Inn familie 4.266 hotels, met een totaal van meer dan een half miljoen kamers, met nog eens bijna duizend hotels in de ontwikkelingspijplijn.