Hotel The Mitsui Kyoto

A Luxury Collection Hotel & Spa in het hart van de oude hoofdstad van Japan.

 

.

De Luxury Collection®, onderdeel van Marriott International Inc., kondigt de opening aan van HOTEL THE MITSUI KYOTO, A Luxury Collection Hotel & Spa in Kyoto. De 300 jaar oude hoofdingang van het pand, de Kajiimiya Gate, was ooit de privé-woning van de aristocratische Mitsui-familie, maar staat vandaag de dag nog steeds open voor moderne wereldwijde ontdekkingsreizigers. HOTEL THE MITSUI KYOTO bevindt zich in het hart van Kyoto, het enige luxe hotel in het centrum van de stad met een eigen natuurlijke warmwaterbron, getrokken uit het thermale water diep onder de grond. Het hotel opent zich voor een van ‘s werelds meest verrijkende en begeerlijke bestemmingen, waaronder het 17de-eeuwse UNESCO-werelderfgoed Kasteel Nijo, direct tegenover het hotel en andere heiligdommen, paleizen en tuinen.

Doordacht ontworpen door een internationaal team van gerenommeerde architecten en ontwerpers waaronder Akira Kuryu, André Fu, Shunsaku Miyagi en Yohei Akao, combineert HOTEL THE MITSUI KYOTO traditie met moderniteit. In het hele hotel kunnen de gasten zich laten inspireren door het minimalistische en toch eigentijdse design, dat een gevoel van comfort met natuurlijke luxe creëert. De tuinen geven uitdrukking aan de schoonheid en sereniteit van een klassieke Japanse tuin.

De 161 kamers en suites van het hotel zijn voorzien van prachtige natuurlijke materialen die zijn gevormd door traditionele ambachtelijke vaardigheden. Elke kamer herbergt de elegantie en ontspannen luxe van de traditionele Japanse theekamers, de badzones in elke kamer zijn voorzien van ruime, uit steen gehouwen badkuipen. Twee Onsen Suites zijn voorzien van aparte woonkamers, privé-tuinen en buitenbaden met warmwaterbronnen voor een zeer gedenkwaardige ervaring van de Japanse onsen tradities in volledige luxe en privacy.

HOTEL THE MITSUI KYOTO beschikt over twee restaurants, een bar en een lounge en een private dining ruimte, die allemaal Japanse en internationale epicuristen ervaringen laten zien terwijl ze een adembenemend uitzicht bieden op de hoteltuinen. In het kenmerkende gastronomische teppanrestaurant TOKI zullen de gasten verrukt zijn over de prachtige culinaire specialiteiten die worden bereid op een open stalen teppan, omlijst door een Kabazakura berkenteller. Het Italiaanse restaurant FORNI beschikt over een okudosan, een traditioneel Japans kookfornuis dat wordt voorgesteld als een houtoven voor pizza’s en gebraad. THE GARDEN BAR biedt de perfecte ruimte om te genieten van thee, drankjes en cocktails in de namiddag en SHIKI-NO-MA biedt een exclusieve eetgelegenheid in een elegante omgeving, ideaal voor privé-evenementen.

De unieke THERMAL SPRING SPA vormt een ontspannend toevluchtsoord van meer dan 1.000 m² met o. a. een thermale waterbron, twee eigen onsen faciliteiten, vier spa-behandelkamers en een volledig uitgeruste fitnessruimte. Gasten kunnen kiezen uit een ruim aanbod van shiatsu-massages, gezichtsbehandelingen en traditionele Chinese geneeskunde. .

“HOTEL THE MITSUI KYOTO vertegenwoordigt de essentie van Japan, omlijst door het verhaal van de geschiedenis, cultuur, architectuur, ambachten en keuken. We proberen deze essentie uit te drukken in ons merkconcept “Embracing Japan’s Beauty”,” aldus Jennie Toh, Vice President, Brand, Asia Pacific, Marriott International. “We hebben traditie en moderniteit samengevoegd in alle aspecten van ons hotelontwerp, culinair aanbod en service. Dit alles in een wereld van luxe, geïnspireerd door de schoonheid en tradities van Japan”.

www.marriott.com/osalc