IHG brengt het merk Crowne Plaza in Thailand uit

InterContinental Hotels Group heeft een belangrijke franchiseovereenkomst gesloten met vastgoeddeskundigen, Siamese Asset, om haar wereldberoemde merk Crowne Plaza in Bangkok uit te breiden. Het nieuwe Crowne Plaza Bangkok Rama 9 hotel zal in 2025 worden geopend op een toplocatie in de stad, dicht bij het nieuwe centrale zakendistrict van de Thaise hoofdstad.

De aankondiging geeft aan dat IHG voor het eerst een franchiseovereenkomst heeft gesloten in Thailand, omdat ze hun relatie met langetermijnpartner Kew Green, een franchisenemer van meer dan 40 hotels in het Verenigd Koninkrijk, uitbreiden. Kew Green heeft een joint venture aangegaan met de ervaren vastgoedontwikkelaar Siamese Asset om de mijlpaalregeling tot een goed einde te brengen.

Serena Lim, Vice President, Development for IHG, South East Asia & Korea: “Dit project is het eerste in zijn soort voor IHG in Thailand en is mogelijk gemaakt door samen te werken met Siamese en Kew Green. Deze deal toont aan dat IHG lichtvoetig en flexibel is en met de tijd meegaat.” Deze ondertekening toont de voortdurende groei van het merk Crowne Plaza in Thailand aan, vorige maand werd de ondertekening van Crowne Plaza Bangkok Grand Sukhumvit aangekondigd. IHG blijft streven naar verdere uitbreiding in Thailand , aangezien het segment van de luxueuze hotels blijft groeien.

Crowne Plaza Bangkok Rama 9 zal worden gevestigd in een project voor gemengd gebruik – Siamese Rama 9 – met hoogwaardige appartementen, kantoorruimte en een winkelcentrum. Het ligt op slechts 25 kilometer van Suvarnabhumi International Airport en 22 kilometer van Don Muang International Airport, en biedt gemakkelijke verbindingen voor bezoekers via het lokale wegennet en de nabijheid van de komende MRT Orange-lijn. Ambassades, kantoortorens en ziekenhuizen, maar ook winkel-, eet- en uitgaansgelegenheden zijn allemaal binnen handbereik. Het middelpunt van het hotel is de ‘Plaza Workspace’ – een nieuwe kijk op de traditionele hotellobby – die de gasten een inspirerende en comfortabele ruimte biedt om te werken, te vergaderen of gezellig samen te zijn met vrienden.

IHG zet zich al lang in voor strenge schoonmaakprocedures in al haar hotels wereldwijd en begrijpt dat netheid, gezondheid en veiligheid topprioriteiten zijn voor klanten, vooral in deze uitdagende tijd en heeft aanvullende COVID-19-protocollen en best practices geïntroduceerd.

IHG streeft naar een verdere groei in Thailand en heeft al 31 hotels die onder zeven merken opereren: Six Senses, InterContinental, Crowne Plaza, Hotel Indigo, Holiday Inn, Holiday Inn Express en Staybridge Suites, met nog eens 30 in de pijplijn, met o. m. Kimpton en voco.