IHG brengt luxehotelmerk Regent naar Hainan

IHG Hotels & Resorts kondigt een nieuw partnerschap aan met China Duty Free Group voor de ontwikkeling van twee nieuwe luxe- en lifestylehotels in Hainan, het Regent Sanya Haitang Bay en Hotel Indigo Sanya Haitang Bay. Deze samenwerking past in China’s nationale strategie om Hainan uit te bouwen tot een internationaal centrum voor toerisme en winkelen, en zijn rol als vrijhandelshaven te vergroten. Dicht gelegen bij Sanya International Duty-Free Shopping Complex, worden de twee hotels verwacht te openen in 2026 en zullen helpen bij het transformeren van het  Haitang Bay gebied tot een wereld-klasse toeristisch en recreatief resort.

Als het eerste internationale hotelbedrijf dat de Chinese markt betrad, zet IHG zich in om een bedrijf op te bouwen dat “in China, voor China” is. Gedurende haar 37 jaar in het land heeft IHG gelijke tred gehouden met China’s nationale strategieën en regionale beleid, en heeft de laatste jaren prioriteit gegeven aan ontwikkelingen in de Hainan Free Trade Port. China’s 14e vijfjarenplan heeft een blauwdruk gemaakt om de provincie Hainan te ontwikkelen tot een internationaal centrum. In het plan wordt gepleit voor een versnelde ontwikkeling van toerisme en handel en voor de introductie van mondiale tophotels om de hotelsector op één lijn te brengen met de internationale normen. IHG heeft een actieve rol gespeeld in het bijdragen aan deze blauwdruk met een groeiende portefeuille van merken en hotels in Hainan.

Sinds het verwerven van een meerderheidsbelang in Regent Hotels & Resorts in 2018, heeft IHG dit legendarische luxe hotelmerk als haar kroonjuweel behandeld, en later de strategische keuze gemaakt om haar eerste nieuwe Regent-eigendom te openen in Pudong, Shanghai. Na de deal startte IHG ook een rebrandingplan om de merkidentiteit, de designesthetiek, de servicecultuur en het visuele imago van Regent nieuw leven in te blazen, met het oog op de vorming van een modern hotelmerk dat excellentie opnieuw definieert. Hotel Indigo is een lifestyle hotelmerk van IHG. Elke accommodatie heeft een kenmerkende lokale persoonlijkheid en bevat designelementen uit de lokale buurt en attracties om gasten een leuke, meeslepende en interactieve verblijfservaring te bieden. Door de voortdurende groei van het binnenlands toerisme in China en de groeiende vraag naar gepersonaliseerde ervaringen, heeft Hotel Indigo dit jaar zijn expansie in China versneld en nieuwe accommodaties geopend op populaire locaties zoals Nanjing, Suzhou, Diqing en Jiuzhaigou, om gasten inspiratie te bieden voor het verkennen van nieuwe bestemmingen.

Het project ontworpen door de gerenommeerde architect Ole Scheeren, is opgevat als een “verticale oase” die hotelgebouwen integreert met commerciële ruimten. Het hoofdgebouw bestaat uit karakteristieke zwevende dozen met gegolfde gordijngevels, waarvan de brede gevel de kustlijn omarmt. De verticale tuin van het hotel sluit naadloos aan op de gastenkamers. Deze verticale opstelling van dozen vormt een venster op Haitang Bay, biedt gasten een onbelemmerd uitzicht op zee en hangende tuinen. Scheerens architecturale meesterwerk combineert eco-vriendelijke designelementen met een overvloed aan lokaal karakter om een resort van de volgende generatie te creëren dat harmonieus opgaat in zijn omgeving.

Het nieuwe project zal worden opgetrokken op een toplocatie langs de kustlijn van Haitang Bay, en binnen handbereik van Sanya International Duty-Free Shopping Complex. The Regent Sanya Haitang Bay zal beschikken over 317 kamers en 5 verschillende kamertypes, waaronder 10 privé villa’s, en zal een ongeëvenaarde verblijfservaring bieden van een van ‘s werelds meest legendarische luxe merken. Hotel Indigo Sanya Haitang Bay beschikt over 175 kamers en 4 verschillende kamertypes, en heeft een uniek ontwerp dat een lokaal karakter uitstraalt. De nieuwe ontwikkeling ligt ook dicht bij het InterContinental Sanya Haitang Bay Resort en versterkt de IHG merkenportefeuille in de regio. IHG komt hiermee tegemoet aan gedifferentieerde consumentenbehoeften en biedt een gepersonaliseerde reiservaring.

Op dit moment heeft IHG 12 hotels in exploitatie in Hainan en 17 in ontwikkeling, verspreid over een reeks van onderscheidende merken.