IHG hotels & resorts breidt aanwezigheid in Italië verder uit

IHG Hotels & Resorts, een van ‘s werelds toonaangevende hotelbedrijven, zet stappen in haar uitbreidingsstrategie in Italië, met de opening van drie nieuwe hotels en de ondertekening van nog eens twee in 2021, waardoor de omvang van haar premium en lifestyle portfolio in de regio wordt verdubbeld. Deze openingen en ondertekeningen illustreren de toewijding van IHG Hotels & Resorts aan groei in de regio, met vijf hotels die nu in de ontwikkelingspijplijn zitten.

Willemijn Geels, VP Development Europe, IHG Hotels & Resorts : “Italië is een ongelooflijk populaire markt voor IHG Hotels & Resorts en we zien een toename van de vraag naar onze premium en lifestyle merken, zoals voco en Hotel Indigo, naast onze essentiële merken. Het is echt spannend om te zien hoe IHG onze aanwezigheid in Italië uitbreidt en met onze eigenaars samenwerkt om het merkenportfolio dat we onze gasten te bieden hebben, uit te breiden. Italië is een markt om in de gaten te houden en ik kijk ernaar uit om te zien wat onze volgende kans zal zijn.”

IHG’s meest recente opening in Italië zag de introductie van het voco merk op de markt met voco Milan-Fiere. Het 280 kamers tellende hotel opende in september zijn deuren en maakt gebruik van de flexibiliteit van IHG’s conversiemerk om een gestroomlijnd modern hotel te creëren dat zowel zakenreizigers als vakantiegangers aanspreekt. Het voco-merk zal verder groeien in Italië na de ondertekening van voco Venice Mestre Quid, een hotel met 128 kamers dat in 2022 zal worden geopend.

Hotel Indigo bouwt ook verder op het momentum dat het de afgelopen jaren in heel Europa heeft gezien. In Italië opende onlangs het vierde Hotel Indigo zijn deuren in Verona, na het succes van het merk in Rome, Milaan en Venetië. Deze uitzonderlijke portefeuille van lifestyle-hotels in heel Italië, krijgt er binnenkort nog een hotel bij, nu  Hotel Indigo Florence in de pijplijn van IHG is opgenomen.

De groei van deze merken toont aan dat IHG’s goed gecureerde merkenaanbod eigenaars in staat stelt te diversifiëren en te investeren in het juiste merk op de juiste locatie. Hoewel IHG’s grootste marktaandeel nog steeds in essentiële merken zit, begint de kracht van hun premium- en luxemerken in de Italiaanse markt aan het licht te komen. Er staan nog meer hotels op stapel, waaronder een InterContinental en Six Senses in Rome, die in 2022 geopend zullen worden en waarmee IHG’s aanwezigheid in Italië op 7 merken zal komen.