IHG introduceert luxemerk InterContinental in Marokko

IHG® Hotels & Resorts heeft onlangs een overeenkomst ondertekend met Immohold Hospitality, voor de introductie van het merk InterContinental Hotels and Resorts in Rabat. De ondertekening kadert in de strategie van IHG om zijn luxeportfolio uit te bouwen en uit te breiden naar belangrijke toegangspoorten in de MEA-regio.

Het 5-sterren luxehotel, dat naar verwachting in het eerste kwartaal van 2022 geopend zal worden, ligt in het hart van de hoofdstad van Marokko. Het hotel is ideaal voor zakenreizigers en vakantiegangers en ligt in de diplomatieke elitewijk van Rabat, dicht bij een aantal ambassades en overheidsinstellingen. Het InterContinental Rabat beschikt over 156 uitzonderlijk ingerichte gastenkamers, 950 m² vergaderruimte, een kenmerkende spa en uitgebreide gezondheids- en fitnessfaciliteiten. Met vijf verschillende eetgelegenheden kunnen gasten genieten van een gevarieerde keuken, van authentieke tot hedendaagse opties.

In een reactie op de ondertekening zei Pascal Gauvin, Managing Director, India, Midden-Oosten en Afrika, IHG: “We zijn verheugd om samen met Immohold Hospitality de ontwikkeling van ons eerste InterContiental hotel in Marokko aan te kondigen. Met een sterke erfenis in de MEA-regio sinds 60 jaar, zijn we verheugd om de uitbreiding van ons luxe aanbod voort te zetten met de opening van InterContinental Rabat in het hart van de hoofdstad van Marokko. Als ‘s werelds eerste en grootste internationale hotelmerk voor luxereizen pioniert InterContinental® Hotels & Resorts al decennia lang met luxereizen naar nieuwe en iconische internationale bestemmingen. Elk van onze hotels is een bestemming op zich met een kenmerkende stijl en sfeer, en aangezien Rabat een stad is met zo’n rijke cultuur en erfgoed, geloven wij dat InterContinental Rabat gasten een werkelijk unieke reiservaring zal bieden. We zijn enthousiast over deze nieuwe onderneming en kijken ernaar uit om gasten te verwelkomen op deze langverwachte locatie in 2022.”

Sjeik Ali Al Shehri, eigenaar van Immohold Hospitality voegde hieraan toe: “We zijn er trots op dat we deze overeenkomst met IHG, een vertrouwde naam in de hospitality sector, kunnen ondertekenen om hun luxe aanbod op de Marokkaanse markt te introduceren. De strategische ligging in combinatie met de kenmerkende gastvrijheid van IHG, zal effectief inspelen op de behoeften van de moderne zaken- en vakantiereiziger die Rabat bezoekt..”

IHG exploiteert momenteel 116 hotels verdeeld over 7 merken in het Midden-Oosten en Afrika, waaronder: InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, Holiday Inn Express, Staybridge Suites, voco™en Six Senses met nog eens 53 hotels in de ontwikkelingspijplijn die in de komende drie tot vijf jaar geopend moeten worden.