IHG lanceertt nieuw luxemerk voco

IHG® (InterContinental Hotels Group) lanceert een nieuwe luxe hotelmerk ‘voco ™’  en kondigt meteen ook de ondertekening aan van een project in Australië.

Een eerste investeringsplan ter waarde van 40 biljoen US$ zal voornamelijk gericht zijn op de conversie van bestaande hotels uit het luxe segment. Voor een volgende fase wordt 25 biljoen US$ extra uitgetrokken. Voor deze transformatie komen individuele en kwalitatieve hotels in aanmerking die beantwoorden aan de managements- en technologische normen van de nieuwe brand.

voco, geïnspireerd door de betekenis van ‘uitnodigen’ of ‘samenkomen’ in het Latijn, combineert de informaliteit en charme van een individueel hotel, met de kwaliteit en geruststelling van een wereldwijd en gerespecteerd merk.

De uitrol van de nieuwe brand start in de EMEAA-regio, met plannen om na verloop van tijd ook Amerika en Groot-China in te palmen. Het nieuwe merk zal een aanzienlijke groei voor IHG betekenen, met naar verwachting jaarlijks meer dan 200 nieuwe hotels.

IHG bevestigt de plannen om zijn luxe onroerend goed in het Verenigd Koninkrijk uit te breiden door middel van een voorwaardelijke overeenkomst met Covivio (voorheen Foncière des Régions) om 12 hotels ik de UK te rebranden en te exploiteren. Deze deal zal een belangrijk onderdeel vormen voor de voco-brand in het Verenigd Koninkrijk.

IHG bevestigt de eerste ondertekening van een eerste voco-project buiten Europa, nl Gold Coast Watermark & ​​Spa, Surfers Paradise, Australië. Dit hotel met 388 kamers ligt in het hart van Surfers Paradise, op een steenworp afstand van het strand, en biedt gasten twee zwembaden en 800 m² aan vergaderruimte. Het pand is eigendom van SB & G, sinds jaren partner van IHG en bezit nog 5 andere hotels in Australië. Het hotel zal vermoedelijk eind 2018 de voco-vlag hijsen in Australië.

Het vocomerk belooft gasten een unieke ervaring die tot leven wordt gebracht door middel van een gedurfde, onderscheidende identiteit en informele servicestijl. Drie kritische momenten werden geïdentificeerd tijdens de voorbereidingsfase en moeten door de analyse van een breed scala individuele opmerkingen, de klanten voldoening schenken:

• Come on in! – een gepersonaliseerde welkomstervaring, snel en gemakkelijk inchecken met een onverwachte, lokale touch om de gasten een aangenaam welkom te bezorgen.

• Me time – uitnodiging voor de gasten om aan zichzelf te denken met cosy inrichting, kwalitatieve badkamer amenities, relaxerende douche, lokale info via Smart TV en perfect technisch uitgeruste kamers

• voco life – levendige en gezellige bar- en lounge-ruimtes die op elk moment van de dag toegankelijk zijn,  zodat gasten altijd de ruimte hebben om te ontspannen en te genieten van een koffie of een etentje, kortom een belevenis die ze meer dan eens zullen navertellen.