IHG Nottingham Island Quarter

IHG® brengt haar merken Hotel Indigo® en Staybridge Suites™ naar Nottingham’s Island Quarter.

 

 

IHG® heeft zich ertoe verbonden om twee van zijn wereldberoemde merken naar Nottingham, te brengen na het ondertekenen van een managementovereenkomst met Conygar, de ontwikkelaar achter The Island Quarter.

IHG zal haar luxe boutique hotelmerk Hotel Indigo en haar verlengde verblijfsaanbod, Staybridge Suites, naar Nottingham brengen als onderdeel van het multi-miljoenenpondschema. Het 17 verdiepingen tellende hotel zal 223 kamers en suites tellen – 155 in Hotel Indigo en 68 in de Staybridge Suites, die zich richten op zakenreizigers en vakantiegangers die meerdere nachten in de stad verblijven. Het hotel is het eerste hotel van de stad in bijna twintig jaar tijd en maakt deel uit van een monumentaal hoog gebouw.

Geïnspireerd door ‘het buurtverhaal’ van de stad, zal Hotel Indigo ontwerpkeukens uit de omgeving nemen en de bar en het restaurant zullen lokale ingrediënten aanbieden aan klanten. De Staybridge Suites hebben een 24-uurs fitnessruimte, opbergkasten voor gasten die tussen de verblijven door hun spullen willen opbergen en een gemeenschappelijke ‘buitenwoonkamer’, compleet met vuurplaats, grill- en overdekte zitgelegenheid. Alle suites bieden een flexibele ruimte om te ontspannen, te spelen en te werken. Gasten in Nottingham zullen dezelfde kwaliteit van het ontwerp ervaren als in het onlangs geopende Hotel Indigo in Bath en de dual-branding Hotel Indigo en Staybridge Suites in Dundee, evenals de mixed-use elementen van de recente IHG dual-branding Crowne Plaza en Holiday Inn Express in Warschau, Polen.

Karan Khanna, Managing Director, UK & Ierland IHG “We zijn verheugd om samen te werken met Conygar om de toonaangevende wereldwijde merken van Hotel Indigo en Staybridge Suites naar Nottingham te brengen. Deze nieuwe eigendommen zullen de aanwezigheid van IHG in de stad, naast onze bestaande Crowne Plaza en Holiday Inn hotels, vergroten. Deze nieuwe hotels tonen het vertrouwen dat eigenaren en investeerders in IHG hebben en ons potentieel voor verdere groei zodra het reizen eindelijk kan worden hervat”.

Richard Watson – Conygar : “The Island Quarter is een van de belangrijkste regeneratieprojecten voor het stadscentrum Nottingham en het was van vitaal belang dat een hotelmerk in deze ontwikkeling werd ingebracht. Het hotel vormt een belangrijk element van de laatste fase, die echt samenhangend is en een scala aan en vloeiend verloop van toepassingen creëert die zich over de hele site zullen verspreiden. The Island Quarter is een ontwikkeling waar Nottingham trots op kan zijnl”.

De tweemerkenhoteloperatie, die zal worden beheerd door IHG, maakt deel uit van de laatste fase van de ontwikkeling van The Island Quarter, met nog eens 247 woningen en een uitgebreid eet- en drinkgebied met een prachtige bar en een druk 100 meter lang forum voor mensen om elkaar te ontmoeten. Er zal ook 3.000 m² flexibele kantoorruimte zijn, met zo’n 400 bureaus.

Als onderdeel van IHG’s jarenlange toewijding aan strenge schoonmaakprocedures in al haar hotels wereldwijd, heeft het onlangs aanvullende COVID-19 protocollen en best practices geïntroduceerd, in samenwerking met toonaangevende experts uit de industrie Cleveland Clinic, Ecolab en Diversey, en heeft het de IHG Clean Promise gelanceerd. Eenmaal geopend zal het hotel met twee merken de toonaangevende Way of Clean-procedures van IHG volgen en de gasten de IHG Clean Promise aanbieden.

Het Verenigd Koninkrijk, waar IHG ook haar wereldwijde hoofdkantoor heeft, is een van de vijf wereldwijde sleutelmarkten voor het bedrijf. IHG exploiteert momenteel meer dan 350 hotels in de merken InterContinental Hotels & Resorts, Kimpton Hotels & Restaurants, Crowne Plaza Hotels & Resorts, voco, Hotel Indigo, Holiday Inn Hotels & Resorts, Holiday Inn Express en Staybridge Suites in het Verenigd Koninkrijk. Nog eens 22 hotels zitten in de pijplijn, waaronder de eerste Six Senses voor de Britse markt.