IHG opent eerste avid hotel in Mexico: avid hotel Fresnillo in Zacatecas

Het avid™-hotelmerk zet zijn snelle expansie voort, waardoor de internationale groei wordt versneld door de opening van het eerste hotel in Mexico aan te kondigen. avid™-hotel Fresnillo – het eerste hotel voor het opkomende merk dat in Mexico en Latijns-Amerika wordt geopend, is het eerste ketenhotel dat in deze stad wordt gebouwd, een sleutel tot de economische toestand van Zacatecas. Het nieuwbouw hotel heeft zes verdiepingen met 100 kamers en is eigendom van Operadora MBA en wordt geëxploiteerd door Operadora Uno onder een licentieovereenkomst met IHG.

Jorge Apaez, Chief Operating Officer, Mexico, Latijns-Amerika & de Caraïben, IHG, “Ik ben bijzonder trots op deze samenwerking met Operadora MBA, een visionaire groep van solide zakenmensen die geloven in hun staat en in het pionieren van het fervent hotelmerk in Mexico. Het merk, met zijn modern en fris design, werd gecreëerd om te voldoen aan de behoefte aan hoogwaardige accommodaties die tegemoet komen aan de zakelijke reizigers in Zacatecas. Naast onze servicenormen heeft dit hotel de nieuwe IHG Clean Promise in het leven geroepen, ontworpen om onze gasten en collega’s te beschermen”.

Raúl Muñoz, directeur van Operadora MBA, gaf commentaar: ” Het is een voorrecht om niet alleen bij te dragen aan de geschiedenis, maar ook aan de economie van Fresnillo als opkomende stad. Met deze investering tonen we onze grote betrokkenheid en ons vertrouwen in de economische en toeristische ontwikkeling van de staat. Met deze zakelijke visie zijn we erin geslaagd om dit hotel in slechts 10 maanden te bouwen. We zijn ervan overtuigd dat we met de kracht van het merk IHG en onze grote kennis van de lokale markt, de gasten de beste hotelervaring in de regio zullen bieden”.

Het enthousiaste hotel Fresnillo is een prototypisch ontwerp van het merk en omvat een modern buitenhotelontwerp met een open en luchtige retailachtige ingang, een luifel en het trappenhuis als een opvallend rood architecturaal kenmerk; vibrerende, open openbare ruimten en uitnodigende gemeenschappelijke ruimten die gasten in staat stellen te ontspannen, te werken of te eten. Er is ook een modern fitnesscentrum in de buurt van de lobby; gastenkamers zijn voorzien van een best-in-class matras; geluiddempende voorzieningen voor een superieure nachtrust; een speciale werkruimte; open, eenvoudig te gebruiken opslagruimte. De gastenbadkamer biedt een fris en helder design en hoogwaardige voorzieningen; gastenkamers bieden ook een complete IHG® Studio met IHG® Connect en een verbeterde Wi-Fi-technologie; ontbijtaanbod met een select aantal hoogwaardige opties, naast een gratis premium en individueel gebrouwen, bonen-naar-kop koffie-ervaring; een IHG Clean Promise die de jarenlange toewijding van het bedrijf aan strenge schoonmaakprocedures in al haar hotels wereldwijd uitbreidt met aanvullende COVID-19 protocollen en best practices, in samenwerking met toonaangevende experts uit de sector Cleveland Clinic, Ecolab en Diversey.

Karen Gilbride, Vice President, Avid hotels, IHG : “We zijn enthousiast over ons eerste pand dat in Mexico wordt geopend, samen met onze voortdurende groei van enthousiaste hotels in de Amerikaanse regio”.

De interesse van investeerders in het enthousiaste hotelmerk is duidelijk gebaseerd op de huidige, snelle groei in het hele land. Mexico heeft momenteel twee extra projecten in de bouwfase, een in Tijuana en een andere in Guanajuato, en het merk ligt op schema om in de komende jaren nog eens 10 hotels woningen in het hele land te openen. Daarnaast zijn er momenteel meer dan 200 enthousiaste hotels in de ontwikkelingspijplijn in de Verenigde Staten en zijn er meer dan 10 geopend sinds de eerste lancering van het merk twee jaar geleden.

avid hotel Fresnillo is gelegen aan de Avenida Paseo del Mineral hoek Felipe Angeles, een strategische zone vanwege de nabijheid van de commerciële en zakelijke activiteiten van de stad en op slechts 40 minuten van de hoofdstad Zacatecas.

Avid hotels maakt deel uit van de diverse merkenfamilie van IHG, die zich in bijna 100 landen en gebieden bevindt. Door de omvang en diversiteit van de IHG-portefeuille kunnen de hotels voldoen aan de behoeften van de gasten, ongeacht de gelegenheid – een overnachting, een zakenreis, een familiefeest of een once-in-a-lifetime ervaring.