IHG tekent overeenkomst voor Holiday Inn Riyadh ‘business district’

IHG® Hotels & Resorts heeft een managementovereenkomst getekend met Lina Snacks Foods Company, voor de opening van Holiday Inn Riyadh The Business District. Voortbouwend op IHG’s recente ondertekeningen in KSA, waaronder voco Jeddah North, ondersteunt deze nieuwste ontwikkeling IHG’s groeiambitie in Saoedi-Arabië en bouwt voort op het sterke ondertekenmomentum in de regio.

Het 138 kamers tellende hotel opent wellicht in januari 2022 en zal strategisch gelegen zijn dicht bij King Khalid International Airport en de Riyad Front, de nieuwe vrijetijdsbestemming van Riyad ontwikkeld in lijn met Vision 2030, waardoor het een ideale keuze is voor zowel zakelijke als leisure gasten. Holiday Inn Riyadh The Business District zal beschikken over twee F&B outlets, zes vergaderzalen, 1.216 m² met een grootste zaalcapaciteit van 310 gasten, een buitenzwembad, een fitnessruimte en een business center. Het hotel is een onderdeel van een gemengde ontwikkeling, The Business District, bestaande uit 20 kantoren, een coffeeshop, een moskee en een kinderdagverblijf.

In een reactie op de ondertekening zei Matthew Tripolone, VP, Development, Middle East and Africa, IHG: “Saoedi-Arabië blijft een prioriteitsmarkt voor ons in de regio, we zijn verheugd om nog een hotel toe te voegen aan onze groeiende portefeuille in het land, in samenwerking met Lina Snacks Foods Company. Ondanks de huidige uitdagingen waarmee de industrie wordt geconfronteerd, geloven wij dat Vision 2030 vooruitgang zal blijven boeken en dat de horeca een uiterst belangrijke sector in KSA zal zijn. Dit zal worden gevoed door de toenemende vraag van zowel zakenreizigers als vakantiegangers die op de middellange termijn naar Saoedi-Arabië komen. Belangrijke steden zoals Riyadh zullen in het centrum van deze vraag staan en wij zijn verheugd om onze aanwezigheid in de stad verder te versterken.”

Eid AL Subaie, CEO, Lina Snacks Foods Company voegde hieraan toe: “We zijn trots om samen te werken met een ervaren, wereldwijd opererend horecabedrijf als IHG, en kijken ernaar uit gebruik te maken van hun ervaring en inzicht in de markt om voorzieningen van wereldklasse en uitstekende service te bieden aan onze gasten die de stad Riyad bezoeken. Deze partnerschappen zijn belangrijk voor het horeca-aanbod in het land, en voor het creëren van duurzame werkgelegenheid in het Koninkrijk. Holiday Inn is een bekend merk en we zijn ervan overtuigd dat Holiday Inn Riyadh The Business District een groot succes zal worden.”

IHG exploiteert momenteel 95 hotels verdeeld over 7 merken in het Midden-Oosten, waaronder: InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, Holiday Inn Express, Staybridge Suites, voco™en Six Senses met nog eens 42 in de ontwikkelingspijplijn die in de komende drie tot vijf jaar geopend moeten worden.