IHG tekent voco Paris Porte de Clichy

IHG Hotels & Resorts (IHG) kondigt de ondertekening aan van een nieuw voco hotel in Parijs – voco Paris Porte de Clichy. Frankrijk blijft een belangrijke nationale markt voor IHG in Europa, met 64 open hotels en nog eens 18 hotels in de pijplijn. Met conversies die een belangrijke rol spelen in deze groei, draagt voco – wat in het Latijn ‘uitnodigen’ of ‘samenroepen’ betekent – bij aan de merkuitbreiding in Frankrijk, met voco Paris Porte de Clichy als zesde voco hotel in het land.

Het voco Paris Porte de Clichy, gelegen in de onmiddellijke nabijheid van het 17e arrondissement, wordt een 264 kamers tellend pand dat onlangs is getekend in samenwerking met Catella Hospitality, een bedrijf dat bekend staat om zijn strategische partnerschappen in Europese topsteden zoals Berlijn. Dit is het tweede voco-gebouw in de lichtstad, nadat in 2020 het voco Paris Montparnasse met 102 kamers werd geopend.

Het nieuw getekende voco Paris Porte de Clichy zal worden ontworpen door Oscar Lucien Ono, oprichter en directeur van interieurontwerpbureau Maison Numéro 20 en wordt een van de paradepaardjes van het voco hotel, met bijzondere aandacht voor het gebruik van duurzame materialen.

Het voco Paris Porte de Clichy wordt in de zomer van 2023 geopend en zal beschikken over verschillende designrestaurants en vergaderruimtes, waardoor het ideaal is voor zowel vakantiegangers als zakenreizigers. Het hotel ligt vlak bij het nieuwe Tribunal de Paris, de thuisbasis van de Parijse justitie, en op slechts vier haltes van de Parijse metro van het Musée Du Louvre.

Voco, nu aanwezig in meer dan 25 landen met 40 realisaties, heeft 34 eigendommen in de pijplijn sinds voco hotels in 2018 van start ging. Alleen al in Europa zijn er momenteel 15 geopende hotels met nog eens 13 hotels in de pijplijn.

IHG ligt op schema met zijn doelstelling om 200 voco hotels op te leveren binnen 10 jaar na de lancering, waarbij het merk zich in een goede positie bevindt om toenemende conversiemogelijkheden te benutten nu onafhankelijke eigenaren de kracht van dit merk en zijn systemen opzoeken.