IHG verzegelt recordaantal aanbiedingen op Expo Real in Lunchen

De ondertekening van drie Multiple Development Agreements (MDA’s) en drie hotels zorgt voor een sterke impuls voor IHG® in Noord-Europa en zal in de komende 5-10 jaar meer dan 50 hotels opleveren.

De deals zullen de ontwikkeling van meer dan 50 hotels omvatten, waaronder IHG’s nieuwe merken avid hotelsTM in Duitsland en vocoTM Hotels, verspreid over Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, België en Nederland. Onder de structuur van de MDA’s zullen de specifieke hotelmerken en locaties de komende 10 jaar worden ondertekend. IHG tekende ook een Holiday Inn voor Barcelona en twee Holiday Inn Express hotels voor München-Eching en Antwerpen. Alle projecten werden getekend met langetermijnpartners Tristar, Success Hotel Group, PREM Hospitality en Novum Hospitality.

Mario Maxeiner, Managing Director, Noord-Europa: “MDA’s zijn ontworpen als een middel om samen met onze eigenaars te groeien. Deze overeenkomsten zijn dus een bewijs van de vertrouwde relaties die we hebben met onze eigenaars en van het voortdurende succesverhaal van onze wereldwijd bekende merken zoals Holiday Inn en Crowne Plaza. Ik ben vooral blij dat onze eigenaren en investeerders ons enthousiasme voor onze twee nieuwste merken delen”.

De nieuwste MDA’s van IHG zullen het momentum voor IHG’s mainstream en luxe merken in Noord-Europa, met name in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, verder versterken. Twee van de drie MDA’s die op Expo Real werden ondertekend met de langetermijnpartners Success Hotel Group en Tristar. Samen zullen zij de komende 5-10 jaar tot 40 hotels leveren aan deze Duitstalige markten. Beide overeenkomsten omvatten hotels van de merken Holiday Inn Express, Holiday Inn Express, Hotel Indigo, Crowne Plaza en Staybridge Suites, evenals de nieuwe merken van IHG’s enthousiaste hotels en voco.

Sterke eigenaarsbelangen in België en Nederland

IHG zal ook haar voetafdruk in België en Nederland verder vergroten, na de ondertekening van een nieuwe MDA-overeenkomst met de reeds lang bestaande partner PREM Hospitality. Het Ierse Hospitality Management bedrijf ziet België en Nederland als een strategisch knooppunt voor de uitbreiding van korte- en langetermijnlocaties in continentaal Europa en bouwt voort op de vertrouwde relatie met IHG om de groei in deze markten verder te stimuleren. De samenwerking zal de ontwikkeling van 10 tot 15 hotels in de regio omvatten, gericht op de merken Holiday Inn, Holiday Inn Express, Holiday Inn Express, Hotel Indigo, Crowne Plaza en voco. IHG en PREM tekenden onder de nieuwe overeenkomst ook al het eerste hotel, wat de weg vrijmaakt voor de bouw van een nieuw Holiday Inn Express in het hart van Antwerpen in België.

IHG’s derde hotel op Expo Real ziet de ontwikkeling van een Holiday Inn in de buurt van Barcelona, Spanje, met de al lang bestaande MDA partner Novum Hospitality zien. Voortbouwend op de reeds lang bestaande relatie met IHG in Duitsland, heeft NOVUM Hospitality besloten om samen te werken met IHG voor haar uitbreiding op de Spaanse markt. Gelegen in de charmante en historische stad Sant Cugat del Vallés op slechts 30 minuten buiten Barcelona, zal het nieuwe hotel meer dan 200 kamers hebben en zal eind 2023 geopend worden.

IHG’s portfolio is een van de sterkste op de Europese markt met meer dan 750 hotels, waarvan 167 in Noord-Europa, met 86 projecten in de pijplijn. IHG’s regio Noord-Europa omvat de regio Noord-Europa: Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, België, België, Nederland, Luxemburg, Tsjechië, Hongarije, Polen, Slowakije, Noorwegen, Denemarken, Zweden, Finland en IJsland.