IHG viert de opening van het 100ste Holiday Inn open lobby concept in Europa

IHG opende de 100e Open Lobby in Holiday Inn Belfast City Centre en viert het momentum achter het gerevitaliseerde merk. Het Open Lobby concept werd in Europa in 2012 ingevoerd.

Het Holiday Inn merk is een van de meest erkende hotelketens over de hele wereld en een van de grootste merken binnen IHG’s Evolving Portfolio en biedt een warme en vriendelijke service sinds 1952. “Open lobby” is een concept om het traditionele formaat lobby van het hotel te transformeren door alle openbare ruimtes, van de receptie tot het restaurant, de bar en de lounge te combineren in een open, samenhangende ruimte met een eigentijdse uitstraling. Het Open Lobby-concept is gebaseerd op het begrip deze ruimte, op de meeste flexibele manier te gebruiken.

Open Lobby is onderdeel van IHG’s initiatief om het Holiday Inn-merk te versterken door gasten een consistente ervaring te bieden in alle Holiday Inn-accommodaties in Europa. Het concept kreeg veel positieve feedback gekregen van de eigenaren van IHG met een sterke stijging in de omzet van Food & Beverage.

De opening van de 100e Open Lobby in het Holiday Inn Belfast City Centre markeert een mijlpaal in de uitrol van het concept in heel Europa. Rekening houdende met de lopende renovaties zullen eind dit jaar ruim 80% van de Holiday Inn hotels in Europa dit concept aanbieden.

IHG biedt volgens de laatste gegevens, 283 Holiday Inn-hotels (meer dan 46.000 kamers) in heel Europa en heeft er 39 hotels in de pijplijn.