illycaffè lanceert nieuw gamma capsules in aluminium

Er is van nu af aan een nieuwe manier om illy koffie te beleven met de lancering van het nieuwe gamma capsules die compatibel zijn met de Nespresso®-koffiemachines. Deze capsules weerspiegelen de wil om de kwaliteit en de bijzondere smaak van de illy blend nog toegankelijker te maken: illycaffè wil de illy koffie-ervaring binnen het bereik van nog meer consumenten brengen en blijft de moderne consumptietrends op de voet volgen.

De nieuwe capsules bieden de unieke illy-mix die al meer dan 80 jaar wordt geperfectioneerd. Er zijn negen bijzondere Arabica-variëteiten beschikbaar in drie smaakintensiteiten met drie verschillende brandingsprofielen: de Classico met een zachte, lichte smaak, beschikbaar in espresso en espresso lungo; de krachtige smaak van de espresso Intenso; en de espresso Forte, met zijn rijke, stevige karakter.

De nieuwe capsules zijn beschikbaar voor het publiek in 9 landen (Italië, Frankrijk, België, Spanje, Portugal, Nederland, Duitsland, Oostenrijk en de Verenigde Staten) en zijn te verkrijgen bij grootwarenhuizen (Carrefour en Delhaize in Belux), via de online shop van illy en in de illy-merkwinkels (illy Caffè en illy Shop). Na de initiële lancering zullen ze ook te vinden zijn bij winkels voor huishoudelektro en via indirecte e commercekanalen. Voor de kleinhandel zullen ze te koop zijn in pakketjes met 10 capsules voor de aanbevolen verkoopprijs van 4,30 €, en het is ook mogelijk om ze te laten leveren via het illylovers-abonnementsprogramma op maat van de online winkel illy.com.

De nieuwe aluminium capsules van illy zijn het resultaat van de merklicentieovereenkomst tussen illycaffè en JAB. Met het JDE-platform zal JAB instaan voor de productie en distributie via de circuits voor detailhandel buiten Italië (grootdistributie, supermarkten en voedingswinkels). illycaffè zal zich bezighouden met de distributie in alle andere verkoopkanalen, en met alle verkoopkanalen in Italië, om zo de aanwezigheid op alle fronten te verbeteren en de synergie te versterken.

“Het licentieakkoord afgesloten met JAB is een belangrijke strategische keuze voor onze onderneming – aldus Massimiliano Pogliani, CEO van illycaffè – die de illy blend toegankelijk wil maken voor steeds meer consumenten overal ter wereld door de kansen op consumptie te verhogen via een systeem dat ondertussen is uitgegroeid tot een marktstandaard. Met deze nieuwe lijn capsules in aluminium verbinden we ons ertoe om de consumenten dezelfde kwaliteit en het unieke karakter van de illy-ervaring te waarborgen die koffieliefhebbers overal ter wereld erkennen en op prijs stellen.”

De lancering van nieuwe capsules gaar gepaard met een nieuwe internationale reclamecampagne. Het is opnieuw Andrea Bocelli, ambassadeur van het merk, die de affiniteit onderstreept tussen de beroemde tenor en het merk: het verlangen om alles wat we doen tot de perfectie te drijven via ons dagelijkse engagement om de wereld het beste te bieden wat we hebben.